اخباراهل سنت

مهمترین رویدادهای بلوچستان در هفته گذشته

چهارشنبه، ۱۱ آبان ۱۴۰۱/ به گزارش شبکه جهانی کلمه، مهمترین رویدادهای بلوچستان در هفته ی گذشته بدین قرار است:

۱- مولانا عبدالحمید با انتشار توییتی خطاب به مسئولین کشور نوشت: آیا ‌اکنون که مردم از عملکرد مسئولان خسته شده‌اند، باید به سرکوب، زور و سرنیزه متوسل شد؟

۲- با وجود فشارهای رژیم، اعلام حمایت ائمه جمعه اهل‌سنت کشور از مولانا عبدالحمید و محکومیت مجدد فاجعه جمعه خونین زاهدان همچنان ادامه دارد.

۳- یک روحانی بلوچ اهل سنت بنام “مولوی یوسف رئیسی” پس از اعلام همبستگی با مولاناعبدالحمید، توسط نیروهای لباس شخصی سپاه در اسپکه شهرستان لاشار ترور شد.

۴- در ادامه فشار ارگان‌های نظامی برای شکست همبستگی در بلوچستان، مولوی نظیر احمد ریگی فرزند مولانا محمد گل، مدیر داخلی حوزه علمیه مخزن العلوم خاش به اداره اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.

۵- نگرانی خانواده مولانا فضل الرحمن کوهی از قطع تماس وی با خانواده اش .

۶- برای دومین بار متوالی، صدها تن از معترضان بلوچ با تجمع در کنار معدن طلای اِنجیرَک تفتان، اجازه استخراج به نهادهای وابسته به رژیم جمهوری اسلامی را ندادند و معدن مذکور را تعطیل کردند.

۷- یک دانش آموز دختر بلوچ بنام “پارمیس همنوا” پس از ضرب و جرح توسط نیروهای نظامی در ایرانشهر جان خود را از دست داده است.

۸- یک کارگر بلوچ بنام “امان الله رِند” به دلیل فقدان ایمنی در محل کار، در شهرستان زاهدان جان خود را از دست داده است.

۹- بر اثر انفجار در تیپ ۳۸۸ ارتش در شهرستان ایرانشهر، دستکم پنج نیروی ارتش زخمی شدند.

۱۰-یک زندانی بلوچ بنام “عبدالصبور نارویی” ، فرزند محمدکریم اهل زاهدان در زندان قاین اعدام شد.

۱۱-یک شهروند جوان بلوچ بنام “علیرضا جنگی زهی” و یک دانشجوی بلوچ بنام “اسماعیل شه بخش” در زاهدان و سراوان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند، همچنین گزارش شده است که سه شهروند بلوچ در شهرستان ایرانشهر نیز بازداشت شده است.

دکمه بازگشت به بالا