اخباراهل سنت

مولانا عبدالحمید در نمازجمعه پرشور زاهدان، خواهان محاکمه عاملان جنایت جمعه خونین زاهدان شد

شبکه کلمه/ مولانا عبدالحمید، امام جمعه زاهدان در نمازجمعه پرشور زاهدان تاکید کرده است که «هر مقامی» که در جنایت جمعه خونین زاهدان دست داشته، باید «محاکمه شود.»

ایشان در خطبه‌های پیشین مسئولان و مدیران کشور و علی خامنه‌ای را مسئول کشته شدن معترضان در زاهدان خوانده بود.

مولانا عبدالحمید ضمن انتقاد از تبعیض در حکومت جمهوری اسلامی تصریح کرد، مشکلات ایران فقط اقتصادی نیست، بلکه مهمتر آزادی بیان و تفکر است.

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان گفت: ما حقوق ملی، آزادی بیان، آزادی قلم و آزادی‌های سیاسی را مطالبه می‌کنیم. ما بارها گفته‌ایم که مشکلات ایران تنها مشکلات اقتصادی و معیشتی نیست. این یکی از مشکلات است اما مهمتر از آن، مشکلات آزادی است.

مولانا عبدالحمید همچنین گفت که بیانیه روزگذشته شورای تامین استان سیستان و بلوچستان درباره جمعه «خونین زاهدان» دارای نکات مثبتی است ولی هنوز «قانع کننده نیست».

مولانا عبدالحمید تاکید کرد که مردم بلوچ بر خواسته‌های «قومی»، «مذهبی» و همین طور «خواسته‌های ملی همه مردم ایران» پافشاری می‌کنند.

او گفت: «ما معتقدیم به آزادی بیان، آزادی قلم، آزادی‌های سیاسی؛ مشکلات ایران تنها مشکلات اقتصادی و معیشتی نیست، مهمتر از آن آزادی سیاسی و آزادی تفکر و اندیشه است.»
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان ادامه داد: «در ایران تکثرگرایی نیست و تا تکثرگرایی نباشد و تا وقتی مجلس و قوه‌ها و ادارات و وزارتخانه‌ها تا وقتی از افراد شایسته مختلف از همه مذاهب و اقوام و تفکرات گوناگون نباشد رشد نمی‌کند و ترقی نمی‌کند.»

مولانا عبدالحمید افزود: «ضعفی که الان در مدیریت کشور موجود است به خاطر این است که یکدست است.»

او افزود: «ولو اینکه کسی نماز نخواند، ولو اینکه دیندار هم نباشد، ولی شایستگی، لیاقت و وجدان داشته باشد، اگر چنین کسی را به کار می‌گرفتند امروز شاهد این اعتراضات نبودیم.»

«این اعتراضات صدای مردم است، صدای ملت است، این صدا را گوش کنید.»

مولانا عبدالحمید هچنین حمله به شاهچراغ را محکوم کرد و گفت: «کشتن نمازگزاران چه در مصلای زاهدان باشد چه در شاهچراغ توسط هرکسی هم که باشد، از دیدگاه ما محکوم است. ما گلایه‌ای هم داریم از اینکه مسئولان رده‌بالا با شهدای شاهچراغ همدردی کردند و به بازماندگان تسلیت گفتند و ما انتظار داشتیم مسئولان به مردم ما هم تسلیت بگویند.»

مولانا عبدالحمید چند روز پیش هم گفته بود: «بهاییان، دراویش، مسیحیان، کلیه مذاهب، اقوام و ادیان مختلف که در انسانیت و وطن با ما شریک هستند، باید برابر دیده شوند.»

دکمه بازگشت به بالا