اخباراهل سنت

اعلام همبستگی گسترده علماء و سران طوائف مختلف بلوچ با مولانا عبدالحمید

به گزارش شبکه جهانی کلمه، جمعی از علماء، سران و معتمدین طوائف مختلف بلوچ بصورت جداگانه، با حضور در دفتر مولانا عبدالحمید، امام جمعه زاهدان، ضمن محکومیت جنایات رژیم ایران در جمعه خونین زاهدان از وی اعلام حمایت کردند.

بنابر گزارش های رسیده، طوایف “عالیزهی”، “رَخشانی”، “کُبدانی”، «قَلجایی»، «خرود»،” “شه بخش”، شَهنوازی”، شُهلی‌بُر”، “مِینگَل”، “حسن‌زهی”، “هاشم‌زهی”، “نُهتانی”، “شاهوزهی”، ” نارویی”، و گرگیج و تیره‌های وابسته به آنها، همگی با حضور در دفتر مولانا عبدالحید در دارالعلوم مکی زاهدان و با خواندن بیانیه‌های خود، از ایشان اعلام حمایت کردند.

در همین راستا گزارش شده که طیف های مختلف کسبه و بازاریان زاهدان، بیرجندی‌های مقیم زاهدان، علما و روحانیون سراوان، گُشت، خاش، تفتان، دَلگان و جُلگِه، کوه‌ون، سرباز، راسک، آشار، پشامگ، انزا، بِنت، نیکشهر، فَنُّوج، بزمان، چابهار، کنارک، نهبندان و سیستان با حضور در دفتر امام جمعه زاهدان با محکوم کردن کشتار بیرحمانه جمعه خونین زاهدان، با مولانا عبدالحمید اعلام حمایت کردند.

لازم به ذکر است مولانا عبدالحمید پس از کشتار بی‌رحمانیه مردم بلوچ در ۸ مهر، با بیان اینکه این فاجعه از قبل برنامه ریزی شده ، خامنه‌ای را مسئول این کشتار دانستند.

دکمه بازگشت به بالا