اخباراهل سنت

احضار امید سلیمانی ، امام جماعت مسجد جامع بانه به دلیل حمایت از مظلومین زاهدان

به گزارش شبکه کلمه، امید سلیمانی ، امام جماعت مسجد جامع بانه واز امضا کنندگان بیانیه محکومیت جمعه خونین زاهدان، به اداره اطلاعات احضار شد.

در این ارتباط یک منبع آگاه به شبکه کلمه گفته است که نیروهای اداره اطلاعات روز شنبه با تماس با خانواده وی، تهدید کرده و از وی خواستند که ساعت یازده روز دوشنبه به اداره اطلاعات مراجعه نماید.

گفتنی است که هفته گذشته، جمعی از علماء، مدرسان، امامان جمعه و جماعت مناطق کردنشین با انتشار بیانیه ای از مطالبات دینی و قانونی ملت ایران، اعلام حمایت کردند.!

امضا کنندگان این بیانیه اظهار کردند:درحالیکه مطابق اصل ۲۷ قانون اساسی، تجمع و تظاهرات حق قانونی مردم است؛ اما اکنون به بهانه‌ی اغتشاش، مانع از تجمع مردم شده تا جایی‌ که ظرف چند دقیقه، بیش از ۸۰ نمازگزار اهل سنت بلوچ در مصلای نماز جمعه شهر زاهدان، بی‌رحمانه قتل‌عام شدند و صدها نفر هم مجروح شدند!

بیانیه مذکور تاکید نمود: مردم ایران، اعم از کورد، بلوچ، ترک، عرب و فارس، و با هر دین و مذهبی، پاسخ این سؤال را از مقامات و مسئولان حکومت مطالبه می‌کنند: «بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ»

 امضا کنندگان این بیانیه خطاب به مسئولان حکومت نوشته اند، به راستی این همه انسان بیگناه به کدامین جرم، بی‌رحمانه قتل‌عام شدند؟!

دکمه بازگشت به بالا