اخباراهل سنت

مولانا عبدالحمید، خواستار شفاف سازی و اجرای عدالت درباره موضوع تجاز به دختر نوجوان بلوچ شد

به گزارش شبکه کلمه، همزمان با شدت گرفتن اعتراضات در بلوچستان، مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان خواستار شفاف سازی و اجرای عدالت درباره موضوع تجاز به دختر ۱۵ بلوچ توسط یک نظام شد.

ایشان با انتشار بیانیه ای با التهاب و نگرانی عمومی جامعه درباره موضوع تجاوز مأمور پلیس به دختر نوجوان، نوشت:
درخواست علما و عموم مردم از دستگاه قضایی و مسئولان ذیربط آن است که این جریان و همچنین موضوع قتل مظلومانۀ خواهری که چند ماه قبل در منطقۀ چابهار اتفاق افتاده است را بی‌طرفانه و با مدنظر قراردادن حقیقت و واقعیت، به‌صورت ویژه و فوق‌العاده و در کمترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار دهند و در این‌زمینه شفاف‌سازی کنند تا دغدغۀ مردم مبنی بر احتمال کتمان واقعیت برطرف شده و مجرم هرچه‌ سریعتر به‌صورت عادلانه مجازات شود، زیرا اجرای عدالت سبب تسکین غیرت مردم می‌شود.

این بیانیه می افزاید: از طرف دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان تحقیقات و پیگیری‌ها در خصوص موضوع مذکور با دفت و اهتمام خاصی ادامه دارد.

این واکنش در حالیست که دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در اعتراض به تجاوز به دختر ۱۵ ساله بلوچ و قتل حکومتی مهسا امینی با انتشار بیانیه ای از اعتصاب و عدم حضور در کلاس های درس خبر دادند.

شب گذشته ۵ مهرماه ۱۴۰۱ نیز معترضان در شهرستان سرباز با تجمع در ورودی شهر کلات، اقدام به ایجاد راهبندان کردند.

از دیگر سو گزارش شده، شب گذشته، با وجود جو شدید امنیتی در چابهار و تیراندازی ممتد نیروهای نظامی، جوانان معترض بلوچ در چابهار، بسیاری از ساختمان های نیروهای سرکوبگر نظامی را به آتش کشیده اند.

دکمه بازگشت به بالا