اخبارسیاسی

حصر خانگی دختر بلوچ و فشار بر پدر مولوی نقشبندی برای تکذیب بیانیه پسرش

شبکه کلمه/ همزمان با افزایش خشم مردم بلوچستان از اقدام تجاوز یک نظامی، نیروهای امنیتی با پدر مولوی عبدالغفار نقشبندی دیدار نموده و‌ از وی خواستند که بیانیه پسرش را تکذیب کند.

در همین ارتباط وبسایت کمپین فعالین بلوچ نوشته که روز دوشنبه ۴ مهر ماه ۱۴۰۱، در پی انتشار بیانیه مولوی عبدالغفار نقشبندی در خصوص تایید تجاوز صورت گرفته به دختر بچه ۱۵ ساله بلوچ، هر دو ارگان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات به دیدار مولوی فتحی محمد پدر حافظ عبدالغفار رفته و خواستار تکذیب بیانیه پسرش شدند.

نیروهای امنیتی پس از چند ساعت بازجویی و‌ فشار روانی تلاش کردند اظهاراتی از وی ضبط کرده و روی برگه نیز پیاده کنند.

در همین حال گزارش شده که نیروهای امنیتی از مولوی فتحی محمد نقشبندی پدر حافظ عبدالغفار نقشبندی خواستند که صلاحیت اظهارنظر در رابطه با تجاوز به دختر ۱۵ ساله بلوچ توسط فرمانده انتظامی چابهار را بر عهده مسئولان قضایی بداند.

گفته می شود که امروز ( سه شنبه )مولوی فتحی محمد نقشبندی پدر حافظ عبدالغفار، با فشارهای دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی بیانیه صادر شده توسط فرزندش را نیز خلاف موازین شرعی دانسته است.

از سوی دیگر گزارش شده، پس از انتشار گزارشهای تایید تجاوز صورت گرفته به دختر ۱۵ ساله بلوچ، ارگان های امنیتی این خانواده را که برای پیگیری شکایت به زاهدان رفته بودند در حصر خانگی قرار دادند.

در همین زمینه حبیب الله سربازی فعال سیاسی بلوچ در گفتگو با کمپین فعالین بلوچ اظهار داشت: «زمانی نیروهای امنیتی این پدر و پسر را بدون هیچ توجیه قضایی بازداشت کردند و زیر شکنجه های طاقت فرسا پسر را وادار کردند که علیه پدر ویدیو بدهد و تصور ارگان های امنیتی این است که بار دیگر با فشارها و شکنجه میتوانند به خواسته های نامشروع خود برسند.»

لازم به ذکر است در تاریخ ۱۰ شهریور ماه ۱۴۰۱، یک دختر ۱۵ ساله بلوچ توسط سرهنگ “ابراهیم کوچکزایی” فرمانده انتظامی چابهار در حین بازجویی مورد تجاوز جنسی قرار گرفت.

دکمه بازگشت به بالا