اخباراهل سنت

دو تن از رهبران برجسته اهل سنت با انتقاد از سرکوب شهروندان، خواستار اجرای عدالت شدند

به گزارش شبکه کلمه، در ادامه واکنش علما و امامان جمعه اهل سنت ایران به قتل حکومتی مهسا امینی، دو تن از رهبران برجسته اهل سنت بار دیگر در نماز جمعه با انتقاد از سرکوب شهروندان خواستار اجرای عدالت شدند.

مولانا عبدالحمید، امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اعتراضات اخیر، ضمن توصیه مسئولان به «شنیدن حرف مردم و خیرخواهان»، از «پلیسی‌کردن اداره کشور» بر حذر داشت.

مولانا عبدالحمید خطاب به مسئولین گفت: نگذارید مطالبات مردم انباشته شود. به این مطالبات رسیدگی کنید. در غیر این صورت با یک جرقه مردم به خیابان‌ها می‌ریزند.
مدیر دارالعلوم مکی زاهدان در ادامه گفت:‌ ۴۴ سال است که این افسوس در دل ماست که کسی را ندیده‌ایم که از جانب حاکمیت نظر مردم را بپرسد.

وی افزود: عقل تنها با مردان نیست و بسیاری اوقات زنان مشورت‌های بهتری دارند. نفع شما در این است که حرف‌های همه مردم را بشنوید و به حرف‌های خوب عمل کنید.

مولانا محمد حسین گرگیج خطیب برجسته اهل سنت ایران و امام جمعه شهرستان گالیکش نیز در مراسم نماز جمعه ۱ مهرماه ضمن اظهار تأسف از جان باختن مهسا امینی بیان داشتند: وقایع اخیر کشور واقعا برای همه دردآور و رنجبار بود.

مولانا گرگیج با اشاره به مشکلات کنونی کشور گفت: امروز گرانی‎ها و تورم مهار شود و به وضعیت اقتصادی مردم توجه کنیم که برخی حتی پول داروی خود را ندارند؛ آیا فقرا باید محکوم به مرگ باشند؟!

این عالم سرشناس اهل سنت کشور همچنین خطاب به مسئولین نظام تصریح کرد: چرا مسئولین امر، تمامی مردم را اراذل و اوباش خطاب می‌کنند، پس مدیریت، درایت و ریاست ما چگونه بوده است که این همه اراذل و اوباش در تمامی شهرها پس از انقلاب به وجود آمدند؟!

انتقاد علمای اهل سنت از نظام در سرکوب معترضان و همراهی با ملت در حالی است که ائمه جمعه اهل تشیع در خطبه های این هفته یک صدا علیه معترضان سخن گفته و آنها تهدید کرده اند.

دکمه بازگشت به بالا