اخباراهل سنت

واکنش رهبران اهل سنت ایران به قتل حکومتی مهسا امینی

شبکه کلمه/ در پی کشته شدن مهسا امینی دختر ۲۲ ساله اهل سقز بر اثر شدت ضرب و جرح ماموران گشت ارشاد تهران، شماری از بزرگان و سران اهل سنت ایران نسبت به این جنایت واکنش نشان دادند.

مولانا عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان با اعتراض به قتل مهسا امینی در توئیتی نوشت: حادثه‌‌ای که برای خانم مهسا امینی توسط مأمورین گشت ارشاد پيش آمده و منجر به جان‌باختن وی شده است، واقعاً تلخ و دردآور است و افکار عمومی را به شدت نگران کرده است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: شایسته است مسئولان با حساسیت، واقعیت را بررسی و به اطلاع عموم برسانند و عدالت را اجرا کنند.

کاک حسن امینی عالم اهل‌سنت و حاکم شرع مردمی کردستان نیز در بیانیه‌ای با محکوم کردن این جنایت گفت: خبر دردآور و جانسوزِ مرگِ در غربتِ جوان ناکامِ کرد و اهل سنّت، خانم ژینا(مهسا) امینی، قلوب همه‌ی انسانهای آزاده و دلسوز را به درد آورد.
وی این حادثه را «فاجعه‌ای هولناک و جنایت» نامیده و الغای گشت ارشاد را خواسته‌ای مردمی عنوان کرده و بیان کرد که مردم با قاطعیت تمام، از همه‌ی مسئولینِ کشور انتظار دارند هر چه زودتر عامل یا عاملان این جنایت را در ملأعام به سزای عمل ننگین خود برسانند.

مولانا محمدحسین گرگیج، عالم سرشناس اهل سنت کشور نیز با انتشار بیانیه‌ای نسبت به درگذشت این دختر کرد واکنش نشان داده و ضمن ابراز همدردی با بازماندگان، از مسئولین ذی‎ربط خواستند عاملان این حادثه را در انظار عمومی به اشد مجازات برسانند.
در همین رابطه نماینده مهاباد و رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر برخورد با عاملان فاجعه مرگ دختر جوان ایرانی گفت: نیروی انتظامی حق ضرب و شتم، برخورد فیزیکی و ایجاد ترس و وحشت را در حق هیچ کدام از شهروندان ایرانی ندارد و در این خصوص رییس جمهور باید شفاف سازی کند.

وی در ادامه افزود: به عنوان فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی از قوه قضاییه درخواست داریم تا در قالب هیئتی بتوانیم از محل این رخداد بازبینی کنیم و در صورت عدم امکان این مسئله ما از طریق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز اقدام خواهیم کرد.

دکمه بازگشت به بالا