اخبارسیاسی

شعار علیه علی خامنه‌ای در مراسم خاکسپاری مهسا امینی

هزاران نفر در مراسم خاکسپاری مهسا امینی که بر اثر شدت ضرب و جرح ماموران گشت ارشاد کشته شد، شعار‌هایی از جمله «مرگ بر دیکتاتور» و «ننگ ما ننگ ما رهبر الدنگ ما» سر دادند.

این در حالی است که، به گزارش هه‌نگاو، از ساعت‌های آغازین روز شنبه همزمان با انتقال جسد مهسا امینی به زادگاهش، تمام راه‌های منتهی به شهر سقز (راه‌های بانه، مریوان، دیواندره و بوکان) برای جلوگیری از ورود مردم شهرهای دیگر توسط نیروهای امنیتی مسدود شده بود.

روز جمعه ۲۵ شهریور، مهسا امینی پس از کمای سه روزه ناشی از ضرب و شتم گشت ارشاد درگذشت و صبح ۲۶ شهریور پیکر مهسا امینی به آرامستان آیچی، آرامستان اصلی سقز، رسید و به خاک سپرده شد.

تصویر منتشر شده از مزار مهسا (ژینا) امینی در سقز نشان می‌دهد روی سنگی بالای مزار به کردی عبارت «ژینا جان تو نمی‌میری. نامت یک نماد می‌شود…» نوشته شده است.
جمعه شب در تهران نیز تجمع‌هایی اعتراضی به کشته شدن مهسا امینی شکل گرفت که با شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «می‌کشم می‌کشم هر‌آن که خواهرم کشت» همراه بود.
بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی معتقدند اصرار نظام ایران برای دفن سریع مهسا، سرپوش گذاشتن بر حقایق مرتبط با چگونگی مرگ اوست.

دکمه بازگشت به بالا