اخبارسیاسی

پمپئو: بایدن برای رئیس‌جمهور ایران روادید صادر نکند

شبکه کلمه/ مایک پمپئو وزیر امورخارجه پیشین آمریکا طی سخنانی از جو بایدن خواست تا از صدور ویزا برای ابراهیم رئیسی به منظور سفر به نیویورک خودداری کند.

پمپئو با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ایران در حال تلاش برای کشتن آمریکایی‌ها در خاک آمریکاست و به تازگی نیز از حمله علیه یک مخالف ایرانی در نیویورک حمایت کرده است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور بایدن می‌بایست از صدور روادید برای ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران برای سفر به نیویورک خودداری کند.

در ادامه درخواست‌ها به منظور صادر نکردن ویزا برای حضور ابراهیم رئیسی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، ۵۲ عضو دموکرات و جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز در نامه‌ای از جو بایدن خواستند از صدور ویزا برای ابراهیم رئیسی جلوگیری کند.

این قانونگذاران آمریکایی به حضور رئیسی در هیات تصمیم‌گیر درباره اعدام دسته‌جمعی زندانیان سیاسی در سال ۶۷ موسوم به «هیات مرگ» اشاره کردند.

پیش ازین شماری از پژوهشگران، دانشگاهیان و متخصصان ایرانی-آمریکایی در نامه‌ای به جو بایدن رئیس‌جمهوری ایالات متحده از او خواستند به ابراهیم رئیسی برای ورود به آمریکا ویزا ندهد.
ابراهیم رئیسی از متهمان کشتار زندانیان سیاسی ۶۷ قرار است برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کند.

دکمه بازگشت به بالا