اخبارسیاسی

چرا خامنه ای، دیدار با اعضای مجلس خبرگان را مثل دوره‌های گذشته، انجام نداد؟!

به گزارش شبکه کلمه، در حالیکه گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال تعیین مجتبی خامنه‌ای به جانشینی خامنه‌ای در هفته‌های اخیر بیش از پیش افزایش یافته است، هاشم هاشم‌زاده هریسی، نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان، تایید کرد که برگزاری دیدار اعضای این مجلس با رهبر جمهوری اسلامی «برخلاف دوره‌های گذشته» انجام نشده است.

او به روزنامه همدلی گفته که لغو این دیدار از جانب رهبر جمهوری اسلامی بود و «دلیل سیاسی» نداشت، اما خواسته شد که «وقت ایشان گرفته نشود».

هاشم هاشم‌زاده هریسی مدعی شد: «برای راحتی و وقت ایشان (خامنه‌ای) این دیدار انجام نشد.»

این عضو مجلس خبرگان در توجیه این موضوع افزود: «از آن‌جایی‌ که مقام معظم رهبری درباره موضوعات مختلف صحبت می‌کنند، دیگر جایز ندانستند که الان صحبتی داشته باشند. چرا که صحبت‌های مهم را به‌ عناوین‌ مختلف انجام می‌دهند. به همین خاطر در این دوره گفتند اینکه اعضای خبرگان هم بروند و به حضورشان برسند یک‌ باری می‌شود برای ایشان که یک‌ بار سنگینی هم هست، به همین خاطر خواستند که به‌نوعی وقت ایشان گرفته نشود.»

وی گفت: «از طرف دیگر الان شرایط کشور به‌گونه‌ای است که بحث‌های جناحی تا حد زیادی فروکش کرده و به همین خاطر ایشان احساس نیاز نکردند.»

این گفته ها در حالیست که رسانه های دولتی ایران روز سه‌شنبه ۱۵شهریور، خبر داده بودند که در پایان نشست خبرگان، اعضای این مجلس با علی خامنه‌ای دیدار خواهند کرد، اما این دیدار به‌طور ناگهانی لغو شد و تاکنون مجلس خبرگان یا دفتر خامنه‌ای درباره دلیل لغو این دیدار هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی رسمی نداشته‌اند.

لازم به اشاره است که میرحسین موسوی، از رهبران جنبش سبز، در بیانیه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱، بار دیگر موضوع جانشینی مجتبی خامنه‌ای را پیش کشید.
آقای موسوی نوشت: «۱۳ سال است که اخبار این توطئه شنیده می‌شود. اگر به‌راستی در پی آن نیستند، چرا یک بار چنین نیتی را تکذیب نمی‌کنند؟»

دکمه بازگشت به بالا