اخبارسیاسی

واکنش‌ها به حضور فرزندان مسئولان جمهوری اسلامی در غرب

نماینده رشت در مجلس درباره محمدهادی زاهدی‌وفا، گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت کار، می‌گوید: که او تقریبا سه ماه سرپرست این وزارتخانه بوده ولی تعامل، ارتباط‌گیری، گزارش‌دهی و پاسخ‌دهی وی به سوالات نمایندگان، صفر بوده است.

جبار کوچکی‌نژاد درباره این مسئله که فرزندان‌ آقای زاهدی‌وفا در خارج از کشور هستند گفت: خط قرمز ماست. او ادامه داد: اگر اثبات شود که ایشان یا فرزاندان‌شان در خارج از کشور هستند، خط قرمزی است که مجلس تحت هیچ شرایطی زیربار نمی‌رود.
مدتی قبل، “عبدالرضا داوری” مشاور سابق احمدی نژاد در توییتی نوشته بود: هر دو دختر زاهدی‌وفا، فاطمه و زهرا در کانادا متولد شده و تابعیت کانادایی دارند.

طی روزهای گذشته، حضور فرزند انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ابراهیم رئیس در خارج از کشور حاشیه‌ساز شده بود.

خانم خزعلی در پاسخ این موضوع را رد نکرد ولی گفت: فرزندم هرگز قصد مهاجرت ندارد و سفر موقت کاری او جهت توسعه و پشتیبانی مجموعه دانش‌ بنیانی است که در ایران با تعداد زیادی از دانشجویان کامپیوتر فعال است.

امروز مهدی خزعلی کنشگر سیاسی در گفتگویی با شرق تایید کرد که فرزند کبری خزعلی،‌ رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب نیز در آمریکا زندگی می‌کند.
از سویی دیگر در کارزاری که هزاران نفر آن را امضا کرده‌اند از رئیس‌جمهور درخواست شده که انسیه خزعلی خود را برکنار کند.

در بخشی از این کارزار آمده؛ در شرایط کنونی اقتصادی که کشور شاهد تورمی افسارگسیخته است، برای نشان دادن همراهی خانواده مسئولان با مردم و پوچ نبودن شعارهای مطرح شده توسط دولت، ضمن برکناری سرکار خانم خزعلی، دستور فرمایید تا اگر مسئولی مایل است نزدیکان خود را برای رفاه بیشتر به خارج از کشور بفرستد، قبل از رفتن خانواده‌اش خودش هم استعفا داده و همراه آنان مهاجرت کند. ما امضاکنندگان خواستار برکناری تمامی مسئولان ارشدی هستیم که حتی خودشان نیز به شعارهای خود باوری ندارند.

موضوع زندگی فرزندان مقام‌های بلندپایه ایران در خارج از کشور و سبک زندگی‌شان با وجود شعارهای آن‌ها مبنی بر دشمنی با غرب و آمریکا، بارها در رسانه‌ها مطرح شده است.

این موضوع در سال ۹۸ به اندازه‌ای در فضای سیاسی ایران دامنه‌دار شد که نمایندگان مجلس از بررسی دو طرح خبر دادند که هدف آن در صورت تصویب، منع اعضای درجه یک خانواده مقامات و مسئولین از حضور در کشورهای به گفته آن‌ها «متخاصم» بود.

بر اساس این طرح که سرنوشت آن هنوز مشخص نیست، قرار بود «هر کسی که مسئول است…در هر سطح مدیریتی از جمله اداره کل، معاونت، وزارت، نمایندگی، ریاست جمهوری و … نباید بستگان درجه یک آن‌ها از جمله برادر، خواهر، فرزند، همسر، پدر و مادر در کشورهای متخاصم با نظام جمهوری اسلامی ایران حضور یا اقامت داشته باشند».

وب‌سایت «الف» با پوشش گسترده این موضوع در آن زمان، از زندگی «شش فرزند» مرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار وقت قم در خارج از کشور، خبر داده بود.

مرتضی میریان رئیس اداره عملیات زمینی سپاه پاسدارا نیز در برنامه «صبح بخیر ایران» با انتقاد از شیوه مدیریت مقام‌های رسمی گفت: «امروز نزدیک ۴ هزار فرزند برخی از مسئولان در آمریکا، اروپا و کانادا زندگی می‌کنند».

دکمه بازگشت به بالا