اخبارسیاسی

دستیار وزیر خارجه آمریکا: صحنه سیاسی عراق به لبه پرتگاه رسیده

شبکه کلمه/ دستیار وزیر خارجه آمریکا ضمن هشدار نسبت به این که صحنه سیاسی عراق به لبه پرتگاه رسیده، تاکید کرد که صدای رهبر جریان صدر و دیگر رهبران سیاسی این کشور باید شنیده شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق «باربارا لیف»، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه که در یک سفر رسمی در شهر بغداد به سر می برد، ظهر امروز در میزگردی با حضور شماری از رسانه های خبری شرکت کرد و در جریان آن نیز خاطر نشان ساخت که دولت «جو بایدن»، رئیس جمهوری فعلی کشورش، صحنه سیاسی عراق را به دقت دنبال می کند.

لیف در این باره اظهار داشت: اولویت دولت بایدن به ویژه وزارت امور خارجه، ثبات عراق و امنیت آن است.

خانم باربارا لیف اظهار داشت: حاکمیت نیز عبارت است از نهادهایی که شهروندان و نخبگان مشتاقانه خواهان آن هستند و استقلال در تصمیم گیری به دور از دخالت های خارجی می باشد.

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا همچنین عنوان کرد: واشنگتن، (شورای) امنیت ملی، وزارت امور خارجه و دفاع و دیگران، صحنه عراق را با دقت دنبال می کنند و رویدادهایی که هفته گذشته اتفاق افتاد نیز نشان می دهد که صحنه سیاسی به لبه پرتگاه رسیده است.
لیف در ادامه تاکید کرد: کشمکش میان نخبگان سیاسی تنها از طریق گفت و گو و دستیابی به نتیجه و راه حل، حل و فصل می شود و این نیز در صورتی است که سیاستمداران آن را بخواهند؛ از رهبران عراق می خواهم تصمیم بگیرند و همه رهبران (دور میز گفت و گو) بنشینند چه راه حل از طریق یک دولت انتقالی باشد یا یک انتخابات دیگر و یا یک دولت جدید.
گفتنی است، طی ماه‌ها گذشته صف آرایی نیروهای شیعه مورد حمایت ایران و شیعیان حامی جریان صدر اوضاع داخلی عراق را شدیدا ملتهب کرده است.

دکمه بازگشت به بالا