اخبارسیاسی

نخست وزیر اسرائیل: کارزار فشرده برای جلوگیری از احیای برجام ادامه دارد !

شبکه کلمه/ یائیر لاپید نخست‌وزیر اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد، تلاش تل‌آویو برای جلوگیری از توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی ادامه دارد.

لاپید در یک رشته توئیت نوشت: «با وجود کمپین‌های انتخاباتی و تعطیلات تابستانی، دولت در حال کار است. با همراهی بنی گانتز وزیر دفاع، نفتالی بنت نخست‌وزیر در حال اجرای کمپینی فشرده با هدف جلوگیری از امضای توافق هسته‌ای خطرناک بین ایران و قدرت‌های جهان هستیم».

آقای لاپید افزود: «پیرو گفت‌وگویی که روز چهارشنبه با رئیس جمهور بایدن داشتم، فردا رئیس موساد به واشنگتن سفر می‌کند تا در چند جلسه به منظور توضیح مواضع ما درباره خطرات موجود در این توافق شرکت کند».
نخست‌وزیر اسرائیل در جلسه هیئت دولت اسرائیل گفت، این کشور به فشارهای خود علیه واشینگتن برای عدم احیای توافق هسته‌ای موسوم به «برجام» ادامه خواهد داد.

به گفته لاپید، این فشارها به گونه‌ای خواهد بود که به روابط بین اسرائیل و آمریکا آسیبی وارد نکند.

او در این زمینه به «سیاست صحیح» اسرائیل در قبال آمریکا در سال گذشته اشاره کرد و گفت: «سیاست صحیح این است که بدون ایجاد گسستگی و با ارائه اطلاعات معتبر، فشارها را ادامه داده و بدون این‌که روابط ویژه با آمریکا تخریب شود، بخشی از این روند بود.»
لاپید در ادامه افزود، «آن‌هایی که می‌گویند ما به اندازه کافی فریاد نمی‌زنیم یا صریح نیستیم،» باید سال ۲۰۱۵ را به‌یاد آورند.
به گفته لاپید، عملکرد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر وقت این کشور باعث شد که یک «رویارویی غیرموجهی» بین آمریکا و اسرائیل ایجاد شود.
او در این زمینه تصریح کرد: «آمریکایی‌ها دیگر به ما گوش ندادند. به روابط ما با آن‌ها آسیب وارد شد و آن‌ها یک توافق بد امضا کردند.»
یائیر لاپید در بخش دیگری از اظهارات خود به تماس تلفنی خود با جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در چهارشنبه گذشته اشاره کرد و گفت: «دولت آمریکا به ملاحظاتی که ما ارائه کردیم، توجه کرد.»
روز پنجشنبه رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که لاپید با «دیوید بارنیا» رئیس موساد جلسه‌ای کاری برگزار کرده تا وی را برای سفر هفته آینده‌اش به ایالات متحده آمریکا و دیدارهای با مقامات ارشد در واشنگتن آماده کند.
مدتی پیش یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت که این رژیم مخالف توافق با ایران نیست بلکه مخالف توافق موجود است.

دکمه بازگشت به بالا