اخبارسیاسی

گفت وگوی وزرای خارجه عربستان و عراق درباره روابط تهران و ریاض

شبکه کلمه/ وزیران خارجه عربستان و عراق در گفت وگوی تلفنی درباره نتایج سفر اخیر وزیر خارجه عراق به ایران صحبت کردند و به موضوع روابط دوجانبه بین ریاض و تهران پرداختند.

به گزارش یک پایگاه خبری عراقی، فیصل بن فرحان در گفت وگوی تلفنی با فواد حسین گفت: بر حمایت ریاض از تلاش‌ها برای مصون نگه داشتن عراق و مردم این کشور از بلای تفرقه و درگیری داخلی تأکید کرد و افزود که کشورش از امنیت و ثبات عراق حمایت می‌کند.

بر اساس این گزارش، دو طرف درباره نتایج سفر اخیر وزیر خارجه عراق به ایران صحبت کردند و به موضوع روابط دوجانبه بین ریاض و تهران پرداختند.
وزیر امور خارجه عراق ظهر دوشنبه (۷ شهریور ۱۴۰۱) با حضور در وزارت امور خارجه با همتای ایرانی خود حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌ وگو کرده بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت چهارشنبه گذشته گفته بود که با توجه به تحولات اخیر عراق، دور ششم مذاکرات تهران و ریاض در انتظار اعلام آمادگی عراقِ میزبان است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز ۳۱ مردادماه در پاسخ به پرسشی در مورد مذاکرات ایران و عربستان، گفت: روابط ما با عربستان مبتنی بر مسائل و موضوعات دوجانبه است. موضوعات مشترک و متعددی با عربستان سعودی هم در حوزه دوجانبه و هم در حوزه مسائل منطقه‌ای داریم و معتقد هستیم گفت وگوها برای از سرگیری روابط رسمی دو کشور تامین کننده منافع دو طرف خواهد بود.

گفتنی است، بحران سیاسی عراق که طی هفته‌های اخیر وارد تنشی خطرناک و صف‌آرایی خیابانی شده منجر به تعویق دور ششم مذاکرات میان تهران و ریاض شده است؛ مذاکراتی که پنج دور آن از آوریل سال ۲۰۲۱ میلادی به میزبانی دولت عراق برگزار شده است.

دکمه بازگشت به بالا