اخبارحقوق بشر

سپاه باز هم متهم به کشتن دو شهروند در سیستان و بلوچستان گردید!

شبکه کلمه/ در اثر تیراندازی در محدوده روستای چاه کمال آبگرم بزمان سیستان و بلوچستان دو شهروند کشته شدند.

هویت این دو شهروند «محسن شهلیبر» فرزند نبی بخش، ۲۲ ساله و «عبدالغفور شهلیبر» فرزند ابراهیم ۲۵ ساله متاهل و دارای دو فرزند احراز شده است.

برخی از کانال‌های تلگرامی سپاه را متهم به کشتن این دو شهروند کرده اند.

گفته می شود، محسن و عبدالغفور عشایر بودند و هنگامی‌که به دنبال دامها‌یشان بودند، توسط نیروهای پایگاه جبرآباد سپاه دلگان مورد هدف مستقیم گلوله قرار گرفته و ‌کشته شده اند.

کانال‌های تلگرامی پوشش دهنده اخبار سیستان وبلوچستان از قول یک منبع مطلع نوشته اند: نیروهای نظامی سپاه با لباس مبدل و خودروی شخصی بدون اخطار و ایست قبلی به این دو شهر‌وند که با موتور سیکلت بودند شلیک کردند و سپس جسد آنان را به پایگاه سپاه تحویل داده اند.
گفته می‌شود که پیشتر و در سال ۹۹ نیز یک شهروند با نام «محمد شهلیبر» فرزند رسول توسط نیروهای سپاه جبرآباد دلگان به قتل رسیده است.
لازم به ذکر است، در بخشی از گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر در ایران ویژه سال ۲۰۲۱، به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.
در سال ۲۰۲۱ مجموعا ۲۴۲ شهروند هدف شلیک نیروهای نظامی قرار گرفتند که از میان آنها ۹۴ شهروند جان خود را از دست دادند که این آمار شامل جان باختن ۲۳ کولبر، ۳۱ سوختبر و ۴۰ شهروند میشود. ۱۴۸ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۸۱ نفر کولبر، ۵۱ شهروند عادی و ۱۶ نفر سوخت بر هستند.

دکمه بازگشت به بالا