اخباراهل سنت

بازداشت دکتر محمد قدمی کردستانی توسط نهادهای امنیتی

شبکه کلمه/ سازمان حقوق بشری هانا گزارش داد، صبح روز سه‌شنبه ۸ شهریورماه ۱۴۰۱ (۳۰ آگوست۲۰۲۲) دکتر محمد قدمی کردستانی، ساکن شهر “بانه” که یکی از کاندیداهای دوره ۱۲ و ۱۳ ریاست جمهوری ایران، پس از چندین‌بار احضار، توسط نهادهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

بر پایه این گزارش روز یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ (۱۴ اگوست ۲۰۲۲)، شماره پرونده جدیدی از طریق پیامک به دکتر شيخ محمد قدمی کردستانی ابلاغ شدە است.
لازم به یادآوری است روز دوشنبه‌ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ خورشیدی( ۱۳ ژوئن۲۰۲۲) دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران در شهرستان بانه طی ابلاغیه‌ای از دکتر قدمی خواسته شده بود که طی ۵ روز به شعبه اول دادیاری دادگاه این شهرستان مراجعه کند.
همچنین در روزهای ۲ خرداد۱۴۰۱(۲۳ می ۲۰۲۲) و ۲۷ فروردین۱۴۰۱ ( ۱۷ ژوئن۲۰۲۲) شماره پرونده های جدید از طریق سامانه ثنا به دکترقدمی ابلاغ شدە بود.
در هفتم اسفند ماە ۱۴۰۰ (۲۶ فوریه۲۰۲۲) پرونده دیگری از سوی دادستانی ایران در استان سنندج بر عليه این شهروند گشوده و جهت رسیدگی به تهران ارجاع شده‌ بود.

همچنین نامبردە پس از اعلام کاندیداتوری خود و مراجعه به وزارت کشور ایران، توسط نیروهای امنیتی با بی احترامی از ساختمان وزارت کشور و شعب ثبت نام برای ریاست‌ جمهوری اخراج شده بود.
دکتر محمد قدمی در اظهارات خود بعد از این واقعه اعلام کرد که تنها دلیل اخراج وی از ساختمان وزارت کشور و جلوگیری از کاندیداتوری ایشان، کرد و اهل سنت بودن ایشان بوده است.

دکمه بازگشت به بالا