اخبارسیاسی

زینب جعفری، زن آمر به معرف قطار تهران – یزد، «سفیر جهاد تبیین طرح عفاف و حجاب» شد!

شبکه کلمه/ شامگاه هشتم مرداد در قطار «تهران- یزد» یک زن آمر به معروف با ایجاد مزاحت برای یک بانوی مخالف حجاب اجباری باعث بروز درگیری شد.

سپس دادسرای یزد اعلام کرد که در پی درگیری بر سر «تذکر شرعی» یک زن در قطار تهران – یزد،‌ رئیس این خط از کار «تعلیق» شده و عده‌ای از مسافران نیز که مخالف «حجاب اجباری» بوده‌اند، «تحت پیگرد قضایی» قرار گرفته‌اند.

حالا فارس خبر داده، آن زن با نام زینب جعفری از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر به عنوان «سفیر کشوری جهاد تبیین طرح عفاف و حجاب» معرفی و در مراسمی از وی تقدیر به عمل آمد.
طی ماه‌های گذشته درگیری‌ها میان شهروندان و نهادهای حکومتی بر سر حجاب اجباری بالا گرفته است.

محمد تقی فاضلی میبدی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم می گوید: در حال حاضر مشکل کشور، بدحجابی نیست.

هر سال تابستان، مسئله حجاب مطرح می شود که امسال این موضوع تندتر بیان شده و رئیس جمهور نیز به موضوع ورود پیدا کردند. اگر دولت، خطیبان نماز جمعه و مسئولان همه تلاش خود را برای حل گرانی ها، تحریم و مشکلات اقتصادی انجام بدهند، این مشکلات خودش حل می شود. تا مادامی که مشکلات اقتصادی حل نشود، مشکلات دیگر باقی است.

همچنین دکتر علیرضا بیگی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در مورد حضور گشت ارشاد در خیابان ها و نگرانی مردم در این رابطه، گفته است: آنچه که دارد در خیابان ها اتفاق می افتد آدرس غلط دادن و منحرف کردن افکار عمومی از واقعیت های جامعه است یعنی سناریوی عملیات روانی برای درگیر کردن مردم با همدیگر و مشغول کردن آنها به مسائلی چون حجاب، بر مبنای سناریویی اتفاق می افتد که مردم از اصل موضوع غافل شوند.
در هفته پایانی تیرماه امسال، سپیده رشنو، نویسنده و ویراستار به دلیل اعتراض به رایحه ربیعی، زن آمر به معروفی که به او تذکر حجاب داده بود و میان آنها درگیری فیزیکی رخ داد، دستگیر شد.
پیش از دستگیری سپیده رشنو خانم ربیعی در یک اتوبوس همگانی، خانم رشنو را تهدید کرد و گفت که ویدئوی او را به سپاه می‌دهد.
در پی این تهدید خانم رشنو بازداشت گردید و پس از مدتها بی خبری از او، سرانجام با چهره ای فسرده و زخمی در جلوی دوربین صدا و سیما علی خودش اعتراف اجباری کرد.

دکمه بازگشت به بالا