اخبارحقوق بشر

افشای یکی از جنایات جمهوری اسلامی توسط دکتر ناصر فهیمی در زندان تهران بزرگ (فشافویه)

براساس گزارش های رسیده به شبکه کلمه، در مورخ ۱۴۰۱/۶/۱ ،ناصر فهیمی پزشک کرد زبان، زندانی سیاسی و عقیدتی محبوس در تیپ ۵ زندان تهران بزرگ طی یک افشاگری اظهار نمود: از تاریخ اول خرداد ۱۴۰۱ تا تاریخ اول شهریور ۱۴۰۱ طبق آمار به دست آمده محرمانه از داخل زندان ، تعداد ۲۸ زندانی در کل زندان تهران بزرگ به علت رفتارهای خصمانه ضابتین ،ازجمله ،عدم اعزام به موقع به مراکز درمانی خارج از زندان،عدم دسترسی زندانیان به داروهای ضروری و امکانات پزشکی و عدم رسیدگی به پرونده های قضایی ،،جان خود را از دست داده اند،و تعداد ۴۵ نفر زندانی مبتلا به سرطان و بیماری های صعب العلاج بدون رسیدگی پزشکی در حال مرگ می باشند.

اسامی زندانیان جان باخته تیپ ۵ زندان :۱-امید نوری قره تپه ۲-سعید کاووسی ۳-مر محمد مذهبی ۴-ذاکر حسین ایمانی و …

اسامی زندانیان تیپ ۵ که به صورت کامل بینایی خود را از دست داده اند، عبارتند از: ۱- سیاوش داداشیان ۲- مجتبی مرادی ۳-علی صمیعی.

اسامی زندانیان تیپ ۵ که صورت کامل فلج شده و توان حرکتی خود را از دست داده اند، بدین قرار است: ۱-مهرداد کیان ارثی ۲-سالم شکری ۳-اصغر پاکتچیان ۴-قاسم شیری.

لذا از عاملان اصلی این جنایات در زندان تهران بزرگ ، حمید رضا کیانی (معاون قضایی زندان) و ‌رضا فتحی (معاون سلامت زندان) می باشند.

دکمه بازگشت به بالا