اخبارسیاسی

سی‌ان‌ان: کشورهای عرب خلیج ‌فارس یک سیاست عمل‌گرایانه در قبال ایران ایجاد کرده‌اند!

شبکه کلمه/ پایگاه خبری شبکه «سی‌ان‌ان» درباره تغییر روابط بین کشورهای عربی خلیج فارس وایران نوشت: وقتی کشورهای حاشیه خلیج فارس متوجه شدند که ایالات متحده در حاشیه ایستاده یا نمی‌خواهد یا نمی‌تواند به کمک آنها بیاید… از آن زمان خیلی چیزها تغییر کرده است.

به گفته این گزارش، کشورهای عربی حوزه خلیج ‌فارس یک «سیاست عمل‌گرایانه» در مورد ایران ایجاد کرده‌اند که هم شامل مهار و هم تعامل است، زیرا آنها متوجه شده‌اند که تنها یکی به تنهایی کار نمی‌کند.

این گزارش در حالیست که کویت هفته گذشته سفیر خود را به تهران بازگرداند؛ وزارت خارجه امارات هم سی‌اُم مرداد اعلام کرد که بنا به توافق پیشین میان ابوظبی و تهران، «سیف محمد الزعابی» به عنوان سفیر امارات به ایران باز می‌گردد.

در همین حال «انور قرقاش» مشاور رئیس دولت امارات در توضیح این سیاست، در توییتر نوشت: «تصمیم برای بازگرداندن سفیر در راستای جهت گیری منطقه‌ای امارات متحده عربی به سمت ترمیم و تقویت روابط و ایجاد فضایی از اعتماد، تفاهم و همکاری است.»

در پیوند با این رویداد، تهران نیز روز دوشنبه گفت که گفت‌وگو با عربستان سعودی موضوعی جدا از گفت‌وگو برای احیای توافق هسته‌ای است و افزود که همکاری تهران و ریاض می‌تواند به بازگرداندن آرامش و امنیت در خاورمیانه کمک کند.

دکمه بازگشت به بالا