اخبارسیاسی

مرندی در واکنش به گاردین: زبان سیاسی غربی‌ها نژادپرستانه است !

شبکه کلمه/ محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با انتشار پیامی در توئیتر به مقاله اخیر روزنامه گاردین که در آن نوشته است “حتی توافق هسته‌ای موجب رام شدن ایران نمی‌شود” واکنش نشان داد.

مرندی در پیام خود نوشت: رام کردن تهران؟ این غربی‌های نژادپرست بهتر از برده‌داران قرن نوزدهم نیستند. گول زبان سیاسی درست مناسب را نخورید.

روزنامه انگلیسی گاردین در این مقاله تحلیلی تلاش کرده است با طرح ادله‌ حمله هفته گذشته به سلمان رشدی، نویسنده کتاب آیات شیطانی را به ایران ارتباط دهد و در ادامه از دولت واشنگتن به دلیل ادامه رایزنی‌های هسته‌ای با تهران انتقاد کرده است.
گاردین می نویسد: اگر کسی مقصر باشد که ایرانیان در حمله به سلمان رشدی با خوشحالی سروصدا کردند، این رهبر ۸۳ ساله آن کشور، علی خامنه ای است. نگاه متعصب و چشمک‌زن آیت‌الله سیاه‌پوش از زمانی که برای اولین بار در سال ۱۹۸۹ به قدرت رسید، چاه سیاست و جامعه ایران را مسموم کرده است.

گاردین سپس به روزنامه کیهان اشاره کرده و نوشته است: این روزنامه‌ی معروف به سخنگوی علی خامنه‌ای، از ضارب رشدی تمجید کرده و نوشته است: «دست‌هایش را باید بوسه باران کرد».

دکمه بازگشت به بالا