اخباراهل سنت

درخواست مجدد علمای سرباز برای آزادی مولانا کوهی

به گزارش شبکه جهانی کلمه، مولوی عبدالغفارکریم‌زایی امام جمعه شهر آشار روز گذشته ( شنبه، ۲۹ مرداد) درهمایش فارغ التحصیلی مدرسه دینی این شهر با انتقاد از بازداشت مولانا فضل الرحمن کوهی، خواهان آزادی وی شدند.

بنابر این گزارش، در این جمع که با حضور عبدالناصر درخشان نماینده مردم ایرانشهر در مجلس، مسئولان شهرستان‌های سرباز، سیب و سوران و علمای طراز اول استان برگزار می‌شد، مولوی عبدالغفار کریم‌زایی امام جمعه آشار و میزبان جلسه فارغ التحصیلی این شهر با بیان اینکه آزادی مولانا فضل الرحمن کوهی خواست همه اقشار جامعه است، خواهان آزادی این روحانی بلوچ در بند شد.

سخنان وی با تکبیر و با استقبال حاضرین در این همایش مواجه شد.

پیش از این نیز بارها علما و ریش سفیدان بلوچ با تاکید بر بی‌گناهی مولانا کوهی، خواهان آزادی وی شده بودند که درخواست آنها با بی‌توجهی مسئولین نظام مواجه شده است.

لازم به ذکر است که مولانا فضل الرحمن کوهی، منتقد سرکوب معترضان آبان ۹۸ و مخالف سیاست‌های مداخله جویانه نظام در منطقه، در تاریخ هفتم آذر ماه ۹۸ به دادگاه ویژه روحانیت در مشهد احضار و پس از یک سال بلاتکلیفی به ۶ سال و چهار ماه زندان محکوم شد.

گفتنی است که به موجب ماده ۵۸ قانون مجازات اسلامی زندانیان محکوم به حبس زیر ۱۰ سال پس از گذراندن یک‌ سوم مدت مجازات می‌توانند مشروط آزاد شوند مقامات ایران اما از آزادی مشروط مولانا کوهی جلوگیری کردند.

دکمه بازگشت به بالا