اخبارسیاسی

بهزاد نبوی خواستار آزادی تاجزاده شد؛ نماینده ولی فقیه به اصلاح‌طلبان حمله کرد

شبکه کلمه/ بهزاد نبوی رئیس جبهه‌ی اصلاحات ایران در نامه‌ای به محسنی اژه‌ای خواستار آزادی فوری مصطفی تاجزاده شد.

نبوی در این نامه که در تاریخ ۱۹ مرداد، پیش از برگزاری دادگاه هفته گذشته آقای تاجزاده نوشته شده، خطاب به رئیس قوه‌ی قضائیه گفته با توجه به پایان تحقیق مقدماتی و صدورکیفرخواست و مشحض شدن زمان دادگاه ادامه بازداشت تاجزاده «بلاموضوع» است.
بهزاد نبوی درخواست کرده، دادگاه تاجزاده مطابق با «قانون رسیدگی به جرایم سیاسی» علنی و با حضور هیات منصفه برگزار شود و از مداخله بی‌رویه «ضابطان امنیتی» و به خصوص تحمیل نظر بر قاضی جلوگیری شود.
از سویی دیگر امروز عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه گفته من معتقدم اصلاح‌طلبان سکولار نباید به راحتی و از موضع طلبکارانه با ما برخورد کنند، همه زیر سر آن‌هاست، ما این بلا‌ها را از دست شما‌ها داریم می‌کشیم، حالا این آقایان دلسوز شدند و هر روز هم به دنبال حاشیه‌سازی برای دولت جدید هستند.

گفتنی است مصطفی تاجزاده از بازداشتی های انتخابات ۸۸ با انشعاب از اصلاح‌طلبان سنتی، خواهان اصلاحات ساختاری است.
او پیش از بازداشت در پلتفرم کلاب‌هاووس مناظراتی را بر سر گذار یا اصلاح ساختاری با برخی از فعالان سیاسی خارج از کشور برگزار کرده بود.
او سال گذشته در نامه‌ای به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، خواستار تشکیل «شورای بازنگری» قانون اساسی به منظور «اصلاح» نقایص آن از جمله موضوع موقت کردن دوره زمامداری ولی فقیه شده بود.

دکمه بازگشت به بالا