اخبارسیاسی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: گفتگو با عربستان به سطح خوبی رسیده است

ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته: دولت مسیر مذاکره برای احیای روابط با عربستان را دنبال کرده و بر اساس اطلاعات به دست آمده، در این زمینه به سطح بسیار خوبی رسیده‌ایم.
وی افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم نشانه‌های خوبی در تقویت همکاری‌ها به ویژه در حوزه همسایگی بروز کرده است و همچنین گفت وگوها در حوزه خلیج فارس نیز ادامه دارد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: امید است که به زودی گفت وگوهای دیپلماتیک میان دو کشور صورت پذیرد چراکه قطعاً این اقدام می‌تواند مقدمه‌ای برای احیای روابط سیاسی باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران اظهار داشت: هرچند که ایران به عنوان یک کشور مؤثر در منطقه ممکن است انتقاداتی را به مواضع عربستان سعودی در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی داشته باشد، اما این موضوع نافی وجود یک رابطه دوجانبه برای پیگیری مسائل و تبادل نظر بر روی موضوعات مختلف نخواهد بود.
پیش ازین حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه دولت ابراهیم رئیسی، با حضور در یکی از برنامه‌های شبکه خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفته بود: فاز مذاکرات امنیتی میان حکومت ایران و عربستان سعودی به‌پایان رسیده و سعودی‌ها تمایل دارند «فاز سیاسی و علنی» مذاکرات را آغاز کنند.

دکمه بازگشت به بالا