اخباراهل سنت

واکنش حاکم شرع مردمی کردستان در رابطە با سوء قصد به جان ماموستا مادح محمودی در مریوان

به گزارش شبکه کلمه، کاک حسن امینی، حاکم شرع مردمی کردستان با انتشار بیانیه ای، سوء قصد به جان ماموستا مادح محمودی در مریوان را محکوم کرد.

وی در این بیانیه نوشت: رخداد تکان دهنده‌ و نفرت‌انگیز سوء قصد به جان جناب ماموستا ملا مادح محمودی یکی از ماموستایان دینی در شهرستان مریوان موجب تألّم و اندوه شدید گردید.

ایشان افزود: اینجانب ضمن محکوم کردن اینگونه اعمال از طرف هر حکومت و حزب و مذهب و مشرب و تنظیمی که باشد، و درخواست مجازات شدید آمران و عاملان این جنایت، و آرزوی شفای عاجل و کامل برای ماموستا مادح، را دارم.

حاکم شرع مردمی کردستان با تاکید بر حفظ وحدت و اخوت بین اقشار مختلف جامعه کردنشین کشور، اظهار کرد: به ماموستایان محترم و جوانان غیور و دیندار توصیه می‌شود از برخورد احساساتی و انتقامجویانه جدّاً پرهیز نمایند. اشخاص و جریانات مخالف وحدت و هماهنگی اهل‌سنت از همکاری و همصدائی و دفاع مشترک از حقوق و عقاید مشترکِ این چند سال گذشته، شدیداً احساس ناراحتی کرده و عصبانی هستند. لذا دنبال فرصت می‌باشند تا مسائل کوچک به ویژه اختلاف نظرها را در میان ما بزرگ کرده و این همگرایی را از بین ببرند.

ایشان در ادامه خطاب به مقامات نظام هشدار داد که مسئول ایجاد امنیت و آرامش جامعه و حفاظت از جان و مال مردم، طبق قانون بر عهده‌ی حکومت است.

به گفته ایشان، انتظار عمومی مردم و ماموستایان دینی، دستگیری و محاکمه‌ی علنیِ عاملان و آمران این ترور وحشیانه و ناجوانمردانه می‌باشد.

این واکنش در حالیست که اخیرا در هنگام عزیمت ماموستا مادح محمودی امام جمعه و جماعت روستای تازه‌آباد شهرستان مریوان برای اذان و نماز صبح به مسجد، چند نفر با قمه و شمشیر به نامبرده حمله کرده و وی را زخمی می‌کنند و پس از انتقال به بیمارستان و انجام عمل جراحی حال وی تقریباً مساعد اعلام می‌شود.

گفتنی است که ساعاتی بعد از رویداد، جمعی از عالمان روحانی و مردم در مقابل فرمانداری مریوان تجمع کرده و خواستار پیگیری و برخورد با ضاربین این روحانی می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا