اخباراهل سنت

مولانا محمدحسین گرگیج، خواهان برکناری رئیس قوه قضائیه شد

به گزارش شبکه کلمه، مولانا محمدحسین گرگیج، از علمای سرشناس اهل سنت ایران، خواهان مجازات و برکناری غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه به دلیل اهانت وی به یکی از شخصیت‌های مورد احترام مسلمانان اهل سنت شده است.

وی با بیان این‎که “مسئولان در صدد رفع مشکلات کنونی کشور باشند” تصریح کردند: اهانت وی، قلوب حدود یک میلیارد و ششصد میلیون جمعیت اهل سنت جهان را به خاطر تاختن به مقدسات آنان جریحه دار کرد، ما عیب و نقصان خود را رفع کنیم و به صدر اسلام نتازیم؛ مشکلات کنونی کشور را برطرف کنید نه اینکه مردم را با معاویه، ابوسفیان و دیگران سرگرم کنید.

مولانا گرگیج افزود: چرایی مشکلات کشور بررسی شود که علت گرسنگی مردم چیست؟! حضرت معاویه چهل سال حکومت کرد که بیست سال آن در زمان خلفای راشدین و بیست سال پس از شهادت حضرت علی بوده است؛ آیا در طول چهل سال حکومت داری، اغتشاش داخلی، گرسنگی و بدبختی در کشور اسلامی با وسعت آن زمان به وجود آمد؟!

این روحانی اهل سنت با تأکید بر این مطلب که “حضرت معاویه یکی از سیاستمداران بزرگ جهان اسلام وعرب بودند” اظهار کرد: آیا دشمن به خود اجازه داد به قلمروی اسلامی با عداوت نگاه کند؟! بلکه آنان در خانه‌ی خود پنهان بودند و از حکومت و لشکریان حضرت معاویه هراس داشتند؛ به ما نشان دهید چنین سیاستمداری را کجای دنیا پیدا می‌کنید؟!

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه بیان داشتند: این توهین را به فال نیک می گیریم زیرا حضرت معاویه، امروز در کل دنیا به جهانیان معرفی شد که چه شخصیتی بود و جوانان، افراد با سواد و کسانی که با شخصیت آن بزرگوار آشنایی نداشتند اکنون به خوبی حضرت معاویه را شناختند.« لا تحسبوه شرّاً لكم، بل هو خيرٌ لكم!» در این اهانت خیر بزرگی بود.

این روحانی برجسته اهل سنت همچنین در فرازی از سخنان خود در مراسم نمازجمعه (۲۸ مرداد ۱۴۰۱) شهرستان گالیکش از “اظهارات توهین آمیز آمیز برخی دیگر از روحانیون و مراجع تقلید شیعه نسبت به شخصیت های مذهبی اهل سنت” انتقاد کرد و گفت: باید برای چنین علم و دانشی گریست.

گفتنی است که محسنی اژه‌ای پیشتر در دیدار با مدیران مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، از یکی از شخصیت‌های مورد احترام اهل سنت به عنوان مصداق صفات “منافق و خبیث” نام‌ برده بود.

دکمه بازگشت به بالا