اخباراهل سنت

با افزايش موج گرایش به اهل سنت، حکومت مدعی «متلاشی» کردن «شبکه تبلیغ سَلَفیت» در شیراز شد!

به گزارش شبکه کلمه، پلیس ایران روز پنج‌شنبه، ۲۷ مرداد، ادعا کرد که یک «شبکه بزرگ تبلیغ و ترویج سلفیت» را در شیراز «متلاشی» و ۱۵ نفر را در این رابطه بازداشت کرده است.

در اطلاعیه‌ فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی بدون اشاره به جزئیات آمده است که شبکه ی مذکور از «چند حلقه تبلیغی به سرکردگی یک تبعه خارجی با هویت معلوم» تشکیل شده بود و در «بازرسی از اماکن این شبکه تعداد قابل توجهی اسناد، کتب و جزوات با اهداف سوء تبلیغی و امنیتی کشف و ضبط شده است».

در ادامه این اطلاعیه تنها آمده است که تعدادی اتباع ایرانی و خارجی که در زمینه «تامین منابع مالی» این شبکه فعالیت داشتند نیز شناسایی و «عنصر اصلی» نیز بازداشت شده است.

در پیوند با این خبر، برخی رسانه های داخلی ایران به نقل از سازمان اطلاعات نیروی انتظامی، مدعی شده اند که این شبکه را «فردی افغان به هویت معلوم» اعلام کرده که از میان ۱۵ فرد بازداشت‌شده در شبکه ۱۴ نفر افغان و یک نفر تبعه یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس بوده است.

همزمان پایگاه خبری رکنا که از داخل ایران بروز رسانى می شود، ادعا کرده که در بررسی‌های صورت‌گرفته مرتبط با «انهدام» این شبکه «سوابق تغییر مذهب ایرانیان شیعه به اهل سنت» و «اعضای شبکه تغذیه مالی داخلی و خارجی» آن شناسایی شده و یک نفر در این مورد بازداشت شده است.

این خبر در حالیست که اهل سنت در ایران که دومین اکثریت مذهبی کشور را تشکیل می دهد، اجازه نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری را ندارند و تا کنون هیچ یک از شهروندان اهل سنت ایران به مقام وزارت و دیگر مناصب مهم دولتی و حکومتی منصوب نشده‌اند.

در چهار دهه گذشته، شماری از زندانیان اهل سنت در ایران به اتهام سَلَفی‌گری در ایران به اعدام محکوم شدند.

گفتنی است که در سال های اخير، نوکیشان اهل سنت در نقاط مختلف کشور از جمله استان خوزستان متحمل فشارهای زيادی از جمله شكنجه، زندان و تبعيد و حتى مصادره اموال شده اند.

پیشتر در خبرها نقل شده بود که مقامات قضايی از آنها خواسته بودند از عقيده و افكار خود دست بردارند. همچنین این فعالان پس از خروج از زندان به قید وثیقه، اجازه خروج از شهرهای خود را نداشتند.

موج گرایش جوانان شیعه به مذهب اهل سنت در یک دهه گذشته به جایی رسید که مسئولين امنيتی و قضايی برای مقابله با اين موج در استان خوزستان از روحانیان شیعه قم و عراق چندين ماه كمک گرفته و جلسات بحث با بازداشت شدگان برگزار کرده بودند. همچنین کلاسهای آموزشی عقیدتی برای افراد مذکور در زندان برگزار شده بود.

دکمه بازگشت به بالا