اخباراهل سنت

ادامه پرونده سازی دستگاه قضایی بر عليه دکتر محمد قدمی

سازمان حقوق بشری هانا با انتشار گزارشی اعلام کرد که پرونده سازی دستگاه قضایی حکومت ایران بر عليه دکتر محمد قدمی کردستانی، ساکن شهر بانه که یکی از کاندیداهای دوره ۱۲ و ۱۳ ریاست جمهوری ایران بود، تمامی ندارد.

این گزارش نقل نموده که صبح روز یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ (۱۴ اگوست ۲۰۲۲)، شماره پرونده جدیدی از طریق پیامک به دکتر شيخ محمد قدمی کوردستانی ابلاغ شدە است.

روز دوشنبه‌ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ خورشیدی( ۱۳ ژوئن۲۰۲۲) دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران در شهرستان بانه طی ابلاغیه‌ای از دکتر قدمی خواسته شده بود که طی ۵ روز به شعبه اول دادیاری دادگاه در شهرستان بانه مراجعه کند.
همچنین در تاریخ های ۲ خرداد۱۴۰۱(۲۳ می ۲۰۲۲) و ۲۷ فروردین۱۴۰۱ ( ۱۷ ژوئن۲۰۲۲) شماره پرونده های جدید از طریق سامانه ثنا به دکترقدمی ابلاغ شدە بود.

در تاریخ ۷ اسفند ۱۴۰۰ (۲۶ فوریه۲۰۲۲) پرونده دیگری از سوی دادستانی ایران در استان سنندج(سنه) بر عليه دکتر شيخ محمد قدمی کوردستانی گشوده و جهت رسیدگی به تهران ارجاع شده‌ بود.

لازم به ذکر است که، این سیاستمدار کورد پس از اعلام کاندیداتوری خود و مراجعه به وزارت کشور ایران، توسط نیروهای امنیتی با بی احترامی از ساختمان وزارت کشور و شعب ثبت نام برای ریاست‌ جمهوری اخراج شده بود.

دکتر محمد قدمی در اظهارات خود بعد از این واقعه اعلام کرد که تنها دلیل اخراج وی از ساختمان وزارت کشور و جلوگیری از کاندیداتوری ایشان، کورد و اهل سنت بودن ایشان بوده است.
گفتنی است که فشار نیروهای امنیتی‌ جمهوری اسلامی بر این سیاست مدار کورد ادامه داشته و نهادهای امنیتی در تلاش هستند که وی را مجبور به سکوت و پایان فعالیت های سیاسی کنند.

دکمه بازگشت به بالا