اخباراقتصادی

کمک ۵۰ میلیارد تومانی وزارت نفت برای ترویج خرافات در جمکران

به گزارش شبکه کلمه، همزمان با افزایش فقر و محرومیت در بین اقشار مختلف مردم کشور، وبسایت اقتصادنیوز با انتشار تصویری از نامه وزیر نفت، از اختصاص کمک ۵۰۰ میلیارد ریالی وزارت نفت به مسجد جمکران بابت تکمیل ابنیه و تجهیزات این مکان مذهبی خبر داد.

این گزارش در حالیست که وزارت نفت سازمان دولتی زیرمجموعه قوه مجریه ایران است، که وظیفه اعمال اصل مالکیت و حاکمیت ملی ایران بر ذخایر و منابع نفت و گاز، همچنین تفکیک وظایف حاکمیتی از تصدی در اداره و توسعه صنعت نفت و گاز کشور را برعهده دارد.

گفتنی است که از دوران هشت‌ساله ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد،مسائل خرافی پیرامون این مسجد بیشتر از گذشته مطرح شد و بودجه های سنگینی برای توسعه و تجهیز این منطقه اختصاص یافت.

مسجد جمکران در ۶ کیلومتری شهر قم به طرف جاده کاشان در نزدیکی روستای جمکران قرار دارد که از سال‌ها پیش به محل کسب درآمد و فریب مردم بر اساس باورهای خرافی تبدیل شده است. به گفته بسیاری از منتقدان این مسجد مانند بقیه مساجد است و سند و ربطی به «مهدی» آخرین امام شیعیان ندارد.

مبلغان خرافات مذهبی وابسته به حکومت همراه با تبلیغات دستگاه‌های عظیم فرهنگی و روحانیون وابسته، این مسجد را مانند بارگاه امامان شیعه محترم می‌شمارند و توهین به آن را نمی‌پذیرند چون چنین تبلیغ می‌کنند که «امام زمان»شان در این چاه است!

در پیوند با این گزارش، روزنامه جمهوری اسلامی نیز پیشتر صدایش در این زمینه بلند شد و در سرمقاله ۲۲ شهریور ۸۵ خود با انتقاد از خرافه‌پرستی در این مسجد نوشته بود: «وقتی ما مسجد جمکران را تا آنجا از نظر تقدس بالا می‌بریم که از مساجدی مانند مسجدالحرام و مسجدالنبی نیز بافضیلت‌تر جلوه می‌کند و اعلام می‌کنیم که حدود سه‌ میلیون‌ نفر در شب و روز نیمه‌ شعبان به زیارت این مسجد آمده‌اند و با تبلیغات بی‌سابقه، خیل مردم تشنه معنویت را از نقاط مختلف کشور به جمکران می‌کشانیم و سخنان مداحانی را می‌شنویم که به مردم وعده می‌دهند در اینجا امام زمان را زیارت خواهند کرد و حاجت‌روا برخواهند گشت و البته می‌دانیم که نه زیارتی در کار است و نه اتفاق دیگری می‌افتد، انتظار داریم در درازمدت این مردم چقدر به این تبلیغات معتقد بمانند و پایه‌های فکری آنها دچار لرزش و پوکی نشود؟»

این روزنامه در ادامه سرمقاله خود تأکید کرده بود: «مسجدی که بر اساس یک خواب ساخته شده، حداکثر این است که مثل سایر مساجد محترم است، اما بر چه مبنایی این همه تبلیغات و معجزه و کرامت برای آن می‌سازیم و به خورد خلق‌الله می‌دهیم؟»

دکمه بازگشت به بالا