اخبارتازه‌های سیاسی

ترامپ: اوباما هم اسناد محرمانه اتمی را نگه می‌داشت

شبکه کلمه/ دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا پس از یورش اف‌بی‌آی به خانه‌اش در فلوریدا که ظاهراً به دنبال اسناد طبقه‌بندی شده مربوط به تسلیحات اتمی بودند، استانداردهای دوگانه در کشورش را محکوم کرد.

ترامپ استدلال کرده که باراک اوباما نیز هنگام خروج از کاخ سفید، «حدود ۳۳ میلیون صفحه اسناد که بسیاری از آن‌ طبقه‌بندی شده بود را بدون حتی زمزمه اعتراض پلیس فدرال» با خود خارج کرد.

ترامپ در بیانیه‌ای که برای پیروانش منتشر کرده سپس پرسید: چه تعداد از آن اسناد‌ مربوط به هسته‌ای بود؟ بسیاری از آن‌ها!
بامداد سه‌شنبه ۱۸ مرداد پلیس فدرال (اف‌بی‌آی) در اقدامی بی‌سابقه علیه یک رئیس‌جمهور سابق آمریکا به عمارت ترامپ در فلوریدا یورش برد و اسنادی را ضبط کرد. ترامپ و جمهوری‌خواهان در واکنش، دولت بایدن و دموکرات‌ها را به تبدیل کردن نهادهای مجری قانون به سلاحی در برابر احزاب سیاسی مخالف متهم کردند.

ماموران اف‌بی‌آی در کل، ۱۱ مجموعه سند را از خانه ترامپ ضبط کردند که برخی از آن‌ها با عنوان فوق‌محرمانه و حساس طبقه‌بندی شده بود و ترامپ را در مظان اتهام نقض قانون جاسوسی قرار داده است. یورش اف‌بی‌آی به محل اقامت ترامپ بار دیگر اختلافات حزبی را در آمریکا به اوج رسانده است.

از سویی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا با تاکید بر این که اسناد مصادره‌شده در خانه او «از طبقه‌بندی خارج شده»، اعلام کرد اگر از او خواسته می‌شد، این اسناد را به وزارت دادگستری تحویل می‌داد.

دکمه بازگشت به بالا