اخبارتازه‌های سیاسی

ترکیه در اوکراین کارخانه تولید پهپاد می‌سازد!

شبکه کلمه/ هالوک بیرقدار مدیر شرکت ترکیه‌ای “بایکار ماکینا” فعال در حوزه تولید پهپاد از آغاز ساخت کارخانه‌ای برای تولید چندین مدل پهپاد‌های شرکت بیرقدار در اوکراین خبر داد.

او طی یک مصاحبه گفت: شرکت “بایکار ماکینا” ساخت یک کارخانه، یک مرکز تحقیقاتی و یک مرکز تولید پیشرفته را در اوکراین، آغاز کرده است و این شرکت ترکیه‌ای می خواهد تمام سیستم ها را در آنجا تولید کند.

قرار است این شرکت، پهپاد‌های «بیرقدار تی-بی۲» و «بیرقدار آکینجی» را نیز در کارخانه اوکراینی در حال ساخت، تولید کند.

این در حالی است که یک روز قبل از اظهارات مدیر شرکت بایکار ماکینا، سفیر اوکراین در آنکارا خبر داده بود که این شرکت ترکیه‌ای سازنده پهپاد‌های تهاجمی «بیرقدار» که کی‌یف برای مقابله با روسیه از آن استفاده می‌کند، در حال ساخت کارخانه‌ای در خاک اوکراین است.
همچنین سخنگوی کرملین با اشاره به مساله ساخت کارخانه تولیدکننده پهپاد ترکیه موسوم به «بیرقدار» در خاک اوکراین توسط ترکیه تهدید کرده بود: اگر این کارخانه در اوکراین شعبه بزند، ارتش روسیه آن را به مثابه هدف نظامی در نظر می‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف به خبرنگاران گفت: سفیر اوکراین در آنکارا پیشتر گفته بود که این شرکت ترکیه ای قصد دارد کارخانه ای در اوکراین احداث کند و زمین مورد نیاز برای این کار را فراهم کرده است.
گفتنی است، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، در ماه ژوییه گفت که ایالات‌ متحده معتقد است ایران قصد دارد صدها پهپاد را که روسیه می‌تواند در جنگ علیه اوکراین استفاده کند، به کرملین بفروشد.
همچنین پس از انتشار این گزارش‌ها، وزارت خارجه آمریکا ضمن تایید آموزش نیروهای روسی در ایران، اعلام کرد این آموزش‌ها بخشی از توافق انتقال پهپاد میان دو کشور ایران و روسیه بوده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا