اخبارتازه‌های سیاسی

نور نیوز: درباره پیشنهاد اروپا، نشستی در سطح عالی برگزار نشده است

شبکه کلمه/ یک روز پس از آنکه حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان نوشت که مذاکرات وین دستاوردی نداشته است و اهداف ایران را محقق نکرده است، نور نیوز، رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی گزارش داد، «هنوز هیچ جلسه‌ای در سطح عالی برای بررسی ایده‌های هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در تهران تشکیل نشده است و بر اساس روابط معمول پس از اتمام فرآیند بررسی‌های کارشناسی، نتایج اولیه برای جمع‌بندی نهایی به سطوح تصمیم‌گیری ارائه خواهد شد.»

از سوی دیگر محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای نظام ایران هم گفته است که باید اختلاف با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از احیای برجام حل شود. به گفته او در غیر این صورت هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اوایل ماه جاری در مقاله‌ای در روزنامه فایننشال‌تایمز نوشت که بهترین توافق ممکن برای همه طرف‌ها روی میز گذاشته شده است.
نزدیک شدن به زمان انتخابات میان‌دوره‌ای در آمریکا در نوامبر سال جاری و نتیجه احتمالا ضعیفی که برای دمکرات‌ها به دنبال خواهد داشت، می‌تواند در کاهش انگیزه تهران برای امضا توافق با دولت بایدن نقش داشته باشد.

دکمه بازگشت به بالا