اخبارتازه‌های سیاسی

پدر یکی از قربانیان پرواز اوکراینی خواستار قرار گرفتن سپاه در لیست تروریستی کانادا شد!

شبکه کلمه/ مهرزاد زارعی، پدر آراد زارعی از جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی، راهپیمایی خود را از تورنتو به اتاوا برای دادخواهی آغاز کرد.

زارعی که از سوی خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی بدرقه شد، گفت خواهان اقدام دولت کانادا برای قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی است و همه دادخواهان ایران را نمایندگی می‌کند.

حامد اسماعیلیون، سخنگوی انجمن خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی نیز روز چهارشنبه در مراسم آغاز این راهپیمایی چند روزه از شهر ریچموند هیل کانادا به سمت اتاوا با تاکید بر اینکه مهرزاد زارعی در این سفر «دادخواهان عدالت در ایران را فراموش نخواهد کرد» گفت: «امیدواریم وجدان‌های بیدار جامعه در این مسیر به همراهی او برخیزند.»
اسماعیلیون گفت: «کشورهای متضرر در این جنایت نسبت به شهروندان خود مسئولند. کسی از جمهوری اسلامی با سابقه ۴۴ سال شرارت، گردنکشی و قتل و سرکوب انتظار بازگویی حقیقت را ندارد.»
در ماه می ۲۰۲۱، دادگاه انتاریو حکمی را صادر کرد که سرنگونی هواپیمای اوکراینی با موشک‌های سپاه را اقدامی عامدانه و تروریستی قلمداد کرد.
این دادگاه علی خامنه‌ای و چند نفر از سران ارشد نظام ایران، از جمله علی شمخانی، حسین سلامی، محمد باقری و امیرعلی حاجی زاده را به عنوان عاملان اصلی این حمله محکوم کرد.

دکمه بازگشت به بالا