اخباراقتصادی

آیا پرداخت یارانه نقدی متوقف می‌شود؟

یارانه مرداد ماه تا دو روز دیگر به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. اما هنوز مشخص نیست که آیا این آخرین یارانه نقدی دولت رئیسی است یا اینکه پرداخت یارانه نقدی ادامه دارد.

بررسی‌های تجارت‌نیوز از وزارت اقتصاد و امور دارایی نشان می‌دهد که هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص تغییر نحوه پرداخت یارانه‌ نقدی به کالایی بر عهده وزارت کار است. براین اساس با توجه به اداره شدن این وزارتخانه زیر نظر سرپرست، به نظر می‌رسد دست کم تا تعیین وزیر جدید برای این وزارتخانه روند پرداخت یارانه‌های معیشتی به صورت نقدی ادامه یابد.

صحبت از زیرساخت‌هایی است که برای اجرای طرح کالابرگ آماده نیست. همین که آماده شود یارانه نقدی را حذف می‌کنند.

قرار بود تا شهریور طرح کالابرگ اجرا شود. یعنی چند هفته دیگر. از سویی دیگر امروز احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد نیز گفت: قرار است اوایل شهریورماه گزارش اینکه چقدر بسترهای فنی این اقدام برای اجرا در سراسر کشور آماده شده است توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه‌های متولی به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه شود.
او پیش ازین به ایلنا گفته بود: این گزارش قرار است تا آخر مرداد توسط دوستان ارائه شود. امیدواریم اوایل شهریور ماه بعد از ارائه گزارش، تصمیم نهایی در خصوص جزئیات تغییر شیوه پرداخت یارانه‌ها صورت گیرد.
پیش ازین نیز جانشین معاون رفاه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که قرار است یارانه نقدی در قالب یک پلتفرم و بستر، به کالابرگ تبدیل شود تا مردم با مراجعه به فروشگاه‌ها بتوانند کالاها را خریداری کنند که کارهای آن تا حد خوبی پیش رفته است.

دکمه بازگشت به بالا