اخبارتازه‌های سیاسی

آمریکا از آغاز آموزش پهپادی افسران روسی در ایران خبر داد!

یک مقام آمریکایی به سی‌ان‌ان گفته، در راستای خریداری پهپادهای ایرانی از سوی روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، گروهی از افسران روسی برای آموزش نحوه استفاده از این پهپادها راهی این کشور شده اند.

در حالی که هنوز به طور رسمی مقامات تهران و مسکو ادعای خریداری صدها فروند پهپاد ایرانی از سوی روسیه را تایید نکرده اند، یک مقام آمریکایی به شبکه خبری سی ان ان گفته که آموزش افسران روسی برای استفاده از پهپادهای ایرانی در هفته های اخیر در ایران آغاز شده است.

یک مقام آمریکایی در این رابطه به سی‌ان‌ان گفت: طی چند هفته گذشته، مقامات روسی به عنوان بخشی از توافقنامه انتقال پهپاد از ایران به روسیه، آموزش‌هایی را در ایران دیده اند. این مقام گفت که اطلاعات مربوط به آموزش افسران روسی در ایران اخیرا از طبقه بندی خارج شده است.

منابع آمریکایی پیشتر گزارش داده بودند که هیات هایی نظامی از روسیه دو مرتبه در ماه های ژوئن و جولای برای بازدید از پهپادهای ایرانی در پایگاهی در کاشان به ایران سفر کرده اند.
طی روزها اخیر و در حالی که جنگ اوکراین به ششمین ماه خود نزدیک می‌شود، مشاور ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، گفت: که روسیه استفاده از پهپادهای ایرانی را آغاز کرده است.
مجله فوربز نیز گزارش داده است که گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه در ازای دریافت هواپیماهای بدون سرنشین از ایران برای استفاده در جنگ اوکراین، روسیه ممکن است هواپیماهای جنگنده جدید «سوخو-‌۳۵» در اختیار ایران بگذارد.

دکمه بازگشت به بالا