اخباراهل سنت

مهمترین رویدادهای بلوچستان در هفته گذشته

به گزارش شبکه جهانی کلمه، مهمترین رویدادهای بلوچستان در هفته ی گذشته بدین قرار است:

۱-عدنان قتالی، جواد قتالی و عمر علیزاده که پیش از مولوی موسی رحیمی توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده بودند، همچنان در بازداشت و بی‌خبری بسر می‌برند؛ مولوی موسی رحیمی در بازداشتگاه اطلاعات سپاه در بندرعباس به طرز مشکوکی جان باخت.

۲- افراد ناشناس مقداری مواد مخدر از نوع هروئین در خودروی مدرسه دینی انوارالحرمین پشامگ جاساز کردند، لازم به ذکر است، مولانا فضل الرحمن کوهی مدیر این حوزه علمیه، هفتم آذرماه سال ۹۸ پس از احضار به دادگاه ویژه روحانیت در مشهد بازداشت و پس از حدود یک سال بلاتکلیفی در زندان، به ۶ سال و چهار ماه حبس محکوم شد.

۳- یک زندانی بلوچ بنام «احمد کرد (سهرابزهی)» فرزند عبدالرحمن، اهل زاهدان در زندان بم در پی عدم رسیدگی پزشکی و تعلل در اعزام به بیمارستان، جان خود را از دست داد.

۴- یک سوخت‌بر بلوچ بنام “نوید تباسیده” فرزند اسحاق اهل قصرقند با تیراندازی نیروهای نظامی در شهرستان راسک از ناحیه دست راست زخمی شد.

۵-بر اثر پرتاب سنگ توسط نیروهای نظامی مرصاد در منطقه کلگان از توابع شهرستان سراوان یک سوختبر مجروح شده و به کما رفت.

۶- دو تیره از طایفه کدخدایی، پس از سه سال اختلاف و درگیری با واسطه معتمدان و ریش سفیدان در مِسکوتان شهرستان فَنُّوج صلح و سازش کردند.

۷- دانش آموزان جاسک به روش پذیرش در دانشگاه فرهنگیان اعتراض کردند، به گفته‌ی دانش آموزان جاسک: امسال شیوه پذیرش در دانشگاه فرهنگیان بوم استانی است که امکانات آموزشی آنها با مرکز استان قابل قیاس نیست و این می‌تواند باعث عدم پذیرش آنها شود.
۸- با اختلاف ارتش و آموزش‌وپرورش به دلیل عدم پرداخت هزینه ۱۵ روز سرباز معلم‌ها در پادگان ۰۸ خاش، مسئولین پادگان از دادن امریه خودداری کردند. این امر باعث تعطیلی هزاران کلاس درس در بلوچستان و سیستان خواهد شد.

۹- نابسامانی در توزیع بنزین در جایگاه‌های سوخت در شهر سراوان باعث بوجود آمدن صف‌های طولانی خودروها شده است.

۱۰- بنا به گفته علیرضا شهرکی مدیرکل بحران استانداری بلوچستان و سیستان؛ سیل اخیر تاکنون ۳۵ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف به استان خسارت وارد کرده است.

۱۱-تداوم شکنجه ۶۴ زندانی بلوچ محبوس در زندان‌ مرکزی زاهدان در بند مخوف جدید سلول‌های انفرادی در سایه سکوت مطلق رسانه‌ها حال وش، هویت ۳۵ تن از این زندانیان را احراز کرده است.

۱۲- بدنبال کاهش سهمیه سوخت خودروها در بلوچستان معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس، در نطق خود در مجلس ایران، نسبت به این طرح واکنش نشان داد، وی خطاب به مسئولان وزارت نفت گفت: با چه حقی و با چه استدلالی، سهمیه بنزین مردم بلوچستان و سیستان را کاهش داده اید.

دکمه بازگشت به بالا