اخباراقتصادی

وزارت بهداشت: مصرف مواد لبنی در دو سه ماه اخیر به خاطر گرانی، کاهش چشمگیری داشته!

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با اشاره به کاهش چشمگیر مصرف لبنیات، عدم جبران این موضوع را برای کودکان به ویژه در مناطق محروم خطرناک خواند.

«احمد اسماعیل‌زاده» مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با اشاره به گرانی مواد خوراکی اظهار کرد: طبق گزارش‌هایی که در این حوزه وجود دارد، متأسفانه به دلیل گرانی لبنیات، مصرف مواد لبنی به ویژه شیر در طی دو سه ماه اخیر کاهش چشمگیری داشته است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ادامه داد: حتی افرادی هم که محدوده مصرف چشم‌گیری نیز داشته‌اند، مصرف خود را کاهش داده‌اند.

وقتی مصرف لبنیات کاهش پیدا می‌کند افراد به سمت گروه‌های غذایی دیگر گرایش پیدا می‌کنند.

«احمد اسماعیل‌زاده» تأکید کرد: اگر کاهش مصرف لبنیات تداوم پیدا کند کمبود کلسیم، کمبود پروتئین و مواد مغذی در کودکان دارای سوء تغذیه به ویژه در استان‌های کم برخوردار به نحوه قابل توجهی خود را در قالب پوکی استخوان، کوتاه قدی و بیماری‌هایی از این دست خود را نشان خواهد داد.

به گزارش وبسایت همنوا، هر پاکت شیر یک لیتری پگاه در سال ۹۱ با قیمت یک هزار و ۴۰۰ تومان به فروش می رسید؛ اما در سال ۱۴۰۱ قیمت آن به ۲۹ هزار تومان افزایش یافته است. در نتیجه قیمت این محصول از سال ۹۱ تا ۱۴۰۱ حدودا ۲۰ برابر شده است.

دکمه بازگشت به بالا