اخبارتازه‌های سیاسی

روزنامه جمهوری اسلامی: دولت برخلاف نظر کاسبان تحریم مذاکره را به نتیجه برساند!

شبکه کلمه/ روزنامه جمهوری با اشاره به بحران اقتصادی دولت نوشته: روشن است که دولت تمایل دارد گفتگوهای برجامی به نتیجه برساند و برجام را احیا کند؛ ولی ضعف هیأت مذاکره‌کننده از یکطرف و مخالفت کاسبان تحریم از طرف دیگر، مانع به نتیجه رسیدن این مذاکرات شده‌اند. کاسبان تحریم، قبلاً فقط داخلی بودند؛ ولی حالا روس‌ها هم به آنها اضافه شده‌اند.

این روزنامه در ادامه با اشاره به سخنان مداخله‌جویانه اولیانوف می نویسد: تا زمانی که روس‌ها از موضع قیم‌مآبانه خود در مبحث برجام دست برندارند و کاسبان داخلی تحریم دست از دخالت برندارند، مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید و گره زندگی مردم باز نخواهد شد.

روزنامه جمهوری اسلامی از دولت سیزدهم خواسته تا با شجاعت به خرج دادن و برخلاف نظر کاسبان داخلی و خارجی تحریم، مذاکره را به نتیجه برساند، کاری که امکان‌پذیر است.

در روزهای گذشته گزارش‌های متعددی در خصوص عقب‌نشینی ایران از برخی مواضع خود در خصوص مسائلی چون دریافت تضمین و همچنین خروج سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده منتشر شده بود. با این حال گزارش‌ها از وین حاکی از آن بود که اختلافات بر سر مسئله پادمانی ممکن است حصول به توافق را غیرممکن سازد.
دیشب بعد از ۵ روز مذاکره با هدف احیای برجام در شهر وین یک مقام مسئول گفت: مذاکرات به پایان رسیده و متن نهایی دیگر قابل مذاکره نیست.
همچنین در روزهای گذشته گزارش‌های متعددی در خصوص عقب‌نشینی ایران از برخی مواضع خود در خصوص مسائلی چون دریافت تضمین و همچنین خروج سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده منتشر شده بود. با این حال گزارش‌ها از وین حاکی از آن بود که اختلافات بر سر مسئله پادمانی ممکن است حصول به توافق را غیرممکن سازد.

دکمه بازگشت به بالا