اخبارحقوق بشر

نگرانی خانواده مصطفی تاجزاده نسبت به سرنوشت وی پس از بازداشت

شبکه کلمه/ فخرالسادات محتشمی پور همسر مصطفی تاجزاده گفته: وقتی همسرم با من تماس گرفت، ده روز از بازداشتش گذشته بود. آقای تاجزاده در آن تماس گفت: بازجویی پس نداده و نمی دهد. در هیچ دادگاهی هم شرکت نمی کند، مگر اینکه او را به زور ببرند و به آقایان هم گفته که دادگاهش باید ظرف دو هفته تشکیل شود، در غیر اینصورت روزه داری اعتراضی خود را شروع می کند.

حالا با اینکه پرونده ارسال شده، اما هنوز دادگاهی تشکیل نشده است و با این وصف او دو هفته است که معترضانه روزه دارد.

همسر آقای تاجزاده ادامه داد: ما اینک در دوره ای خاص و‌ حساس از تاریخ کشورمان به سر می بریم. زمانی که نیاز است تا همه دلسوزان و‌ دغدغه مندان گردهم آمده و راهکارهایی برای حل مشکلات و برون رفت از بحران های پرمخاطره بیابند.

وی افزود: خیلی عجیب است که آقایان در چنین شرایطی به این نتیجه رسیده اند آقای تاجزاده را که منتقدی مصلح و مشفق است، و‌ باید از نقطه نظراتش برای حل مشکلات موجود بهره ببرند، بازداشت کنند.

این شیوه تصمیم گیری و اقدام پیام خوبی به جامعه منتقل نمی کند بلکه بیشتر نشانگر آشفتگی و اختلاف میان تصمیم گیران و‌ نهادهای امنیتی است.

فخرالسادات محتشمی پور با ابراز امیدواری نسبت به آزادی هر چه زودتر سیدمصطفی تاجزاده گفت: ما به دلیل بی خبری از وضعیت همسرم، به شدت نگران جانشان هستیم. و انتظار می رود با تدبیری درست، آقای تاجزاده هرچه سریعتر آزاد شود. نیازی به عذرخواهی و دلجویی هم در این زمینه نیست و آقای تاجزاده همانطور که قبلاً هم چنین مطالبه ای نداشته، این بار نیز نخواهد داشت.
گفتنی است مصطفی تاجزاده از بازداشتی های انتخابات ۸۸ با انشعاب از اصلاح‌طلبان سنتی، خواهان اصلاحات ساختاری است.
او پیش از بازداشت در پلتفرم کلاب‌هاووس مناظراتی را بر سر گذار یا اصلاح ساختاری با برخی از فعالان سیاسی خارج از کشور برگزار کرده بود.
او سال گذشته در نامه‌ای به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، خواستار تشکیل «شورای بازنگری» قانون اساسی به منظور «اصلاح» نقایص آن از جمله موضوع موقت کردن دوره زمامداری ولی فقیه شده بود.

دکمه بازگشت به بالا