اخبارتازه‌های سیاسی

مقتدی صدر: این انقلاب آخرین و تنها فرصت انقلابیون عراق است

شبکه کلمه/ مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در توئیتی نوشته: واکنش‌های مثبتی را درخصوص انحلال پارلمان دریافت کردیم. ما پاسخ مثبتی را در این خصوص از جانب مردم، عشایر، شخصیت‌های آکادمیک، نهادهای جامعه مدنی، خطیبان منبر حسینی و حتی از سوی برخی از علمای حوزه علمیه و برخی رهبران سیاسی کُرد و اهل سنت و حتی شیعیان دریافت کردیم.

صدر خاطرنشان کرد: انقلابیون به انقلابشان تا زمان تحقق خواسته‌ها ادامه خواهند داد و به هیچ وجه کوتاه نخواهند آمد، این تنها و آخرین فرصت آنها است.

تنش میان گروه‌های شیعه در عراق بر سر تشکیل دولت ادامه دارد. گفته می‌شود مقتدی صدر پس از رایزنی با فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در عراق، با آیت الله علی سیستانی از مراجع تقلید شیعه عراق دیدار کرده است.

رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نزدیک به جریان صدر صبح شنبه ویدیو‌هایی را از مقتدی صدر رهبر این جریان در حال رفتن برای دیدار با آیت‌الله علی سیستانی منتشر کردند. گرچه هنوز منابع رسمی این خبر را تایید نکرده‌اند.

البته این اولین باری نبود که صدر با وجود اختلاف نظرش با آیت‌الله سیستانی در مسائل سیاسی، در میانه کشمکش‌ها و اختلافات احزاب به ویژه میان گروه‌های شیعه عراق، به دیدار او می‌رود.

صدر در سال‌های اخیر رهبری معترضان عراقی را به دست گرفته، با وجود حضور معنادار حامیانش در برخی دستگاه‌های دولتی، اما تلاش داشته از مرکز نظام سیاسی عراق فاصله بگیرد و همواره نقش «اپوزیسیون» را داشته باشد.

دکمه بازگشت به بالا