اخبارتازه‌های سیاسی

ابراز نگرانی نمایندگان دو کشور امارات و عربستان سعودی درباره پیشرفت برنامه هسته ای تهران

شبکه کلمه/ نمایندگان دو کشور امارات و عربستان سعودی در سخنانی جداگانه خواهان اعتمادسازی بر حمایت از روند دیپلماتیک در پرونده هسته‌ای ایران شدند.

در همین ارتباط، «حمد الکعبی»، نماینده دائم امارات در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در سخنانی در کنفرانس کشورهای عضو معاهده منع گسترش تسلیحات نظامی، همکاری ایران با آژانس را برای از میان بردن نگرانی‌های جهانی و منطقه‌ای و اعتمادسازی ضروری دانست.

وی همچنین نسبت به پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرد.

این مقام اماراتی خواستار آن شد که کشورهای دارای تأسیسات هسته‌ای مانند ایران به توافق‌نامه ایمنی هسته‌ای نیز بپیوندند و آن را اجرا کنند.

از دیگر سو، عبدالعزیز بن محمد الواصل، نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل نسبت به اقدامات ایران در رابطه با برنامه هسته ای‌اش و عدم پیوستن اسرائیل به معاهده منع سلاح های هسته ای هشدار داد.

این مقام سعودی هشدار داد که خطر انتشار سلاح هسته ای، خاورمیانه و جهان را تهدید می کند و تاکید کرد که باید با انتشار سلاح هسته ای در خاورمیانه مقابله کرد.

نماینده دائم عربستان با اشاره به اینکه اقدامات ایران افزایش خطرات انتشار سلاح هسته ای را موجب می شود، تصریح نمود که عدم شفافیت ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی نقض منشور سازمان ملل است و تاکید کرد که شفافیت برای استفاده مسالمت آمیز از انرژی هسته ای ضروری است.

دکمه بازگشت به بالا