اخبارتازه‌های سیاسی

آمریکا بیش از ۵ میلیارد دلار موشک پاتریوت به عربستان و امارات می فروشد

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد تسلیحات نظامی به ارزش بیش از ۵ میلیارد دلار به کشورهای عربستان سعودی و امارات بفروشد. خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش خود هدف از فروش این تسلیحات را «مقابله با تهدیدات ایران» و حوثی‌های یمن اعلام کرده است.

دولت بایدن می‌گوید این تسلیحات در اختیار دو کشور عربی حاشیه خلیج فارس قرار می‌گیرد تا آنها بتوانند در دفاع از خود در مقابل تهدیدات مختلف از آن استفاده کنند.

وزارت دفاع آمریکا هم در بیانیه‌ای یادآور شد که موافقت خود را با قراردادی به ارزش بیش از ۳ میلیارد دلار برای فروش ۳۰۰ موشک پاتریوت به عربستان سعودی اعلام کرده است. پنتاگون می‌گوید فروش این تسلیحات به عربستان سعودی توانایی این کشور برای مقابله با تهدیدات کنونی و آتی را افزایش می‌دهد.

وزارت خارجه آمریکا هم در بیانیه‌ای این موضوع را به اطلاع کنگره این کشور رسانده است. فروش این میزان گسترده از تسلیحات به دو کشور عربی خلیج فارس دو هفته پس از پایان سفر جو بایدن به اسرائيل و عربستان اعلام می‌شود. اگرچه مصوبات دولت بایدن مربوط به فروش تسلیحات دفاعی است اما ممکن است قانون‌گذارانی که از تصمیم بایدن مبنی بر قطع فروش تسلیحات تهاجمی به عربستان حمایت کردند، با این تصمیم جدید کاخ سفید مخالفت کنند. دولت بایدن به دلیل عملیات نظامی عربستان سعودی در یمن تصمیم گرفته بود که فروش تسلیحات نظامی تهاجمی به عربستان سعودی را متوقف کند.

دکمه بازگشت به بالا