اخبارتازه‌های سیاسی

صدور حکم حبس برای افشاگر ماجرای طلبه‌ای که کودک‌همسرش را کشت

سینا قلندری، خبرنگار محلی در لرستان، روز دوشنبه، دهم مردادماه، در توییتر خبر داد که یک سال پس از افشای قتل یک کودک‌همسر به ۲۷ ماه حبس و دو سال ممنوعیت از کار رسانه‌ای محکوم شده است.

آقای قلندری، اوایل شهریور سال گذشته خبر قتل مُبینا سوری، نوجوان ۱۶ ساله‌ای را منتشر کرد که به دلایل «ناموسی» توسط شوهر و اعضای خانواده‌اش به قتل رسیده بود.

او اواخر همین ماه در گفت‌وگو با روزنامه همدلی اظهار کرد که در پی شکایت خانواده مقتول و متهمان پرونده قتل خانم سوری بازداشت شده و پس از ۱۱ روز با قرار وثیقه آزاد شده و در طول بازداشت دست به اعتصاب غذا زده است.

در همین زمینه روزنامه شرق چاپ تهران روز یک‌شنبه هفته جاری نوشت که ۱۱ ماه پس از قتل یک کودک‌همسر به‌ دست شوهر طلبه‌اش در لرستان، قاتل او همچنان آزاد است، اما خبرنگاری که خبر این قتل را منتشر کرد قرار است راهی زندان شود.

پیش ازین نیز علی مجتهدزاده وکیل دادگستری به روزنامه شرق گفت: قاتل مبینا سوری، نوجوان ۱۴ ساله‌ای که در ۱۱ سالگی به ازدواج پسرعمه خود درآمده بود، با حکم تنها دو تا سه سال زندان آزاد شده؛ اما سینا قلندری، خبرنگاری که نقش روحانی قاتل را افشا کرده بود، با حکم حبس و محرومیت از خبرنگاری مواجه است.

این اولین باری نیست که قوه قضائیه جمهوری اسلامی برای افشاگران حکم حبس و بازداشت تعیین می کند. چندی پیش نیز وحید اشتری، افشاگر سیسمونی‌گیت، که برای اولین بار سفر اعضای خانواده محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس ایران به ترکیه را افشا کرده بود، به دو سال حبس تعزیری و ممنوعیت از فعالیت‌های رسانه‌ای محکوم گردید.

دکمه بازگشت به بالا