اخباراقتصادی

گزارشی میدانی از میانگین افزایش قیمت کالاهای اساسی؛ نرخ اعلامی مرکز آمار غیرواقعی است!

به گزارش قرن نو، بررسی های میدانی حاکی از آن است که میانگین افزایش قیمت کالاهای اساسی از تیر ماه ۱۴۰۰ تا امروز بیش از نرخ اعلامی مرکز آمار بوده است.

بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که هر کیلوگرم برنج طارم ممتاز از ۴۳هزار تومان در تیرماه ۱۴۰۰ امروز به ۱۵۰هزار تومان رسیده و ۲۴۸ درصد گران شده است.

از طرف دیگر هر کیلوگرم برنج هاشمی نیز طی همین مدت از ۳۹هزار تومان به ۱۲۸هزار تومان رسیده و ۲۲۸ درصد گران شده است.

رئیس اتحادیه برنج‌فروشان بابل در گفت‌وگو می گوید: «با توجه به افزایش قیمت در سال‌های اخیر، برنج ایرانی از سفره طبقه متوسط به پایین، تقریباً حذف شده و حتی این اقشار قادر به خرید ارزان‌ترین محصول برنج ایرانی نیستند.»

گوشت و مرغ در یک سال چقدر گران شد؟

هر کیلوگرم ران کامل ممتاز گوسفندی از ۱۲۲هزار تومان در تیرماه ۱۴۰۰ امروز به ۲۱۶هزار تومان رسیده و ۷۷ درصد گران شده است.

هر کیلوگرم گردن گوسفندی نیز از ۱۳۱هزار تومان در تیرماه ۱۴۰۰ امروز به ۱۸۱هزار تومان رسیده و ۵۰هزار تومان (۳۸ درصد) گران شده است.

قیمت ماهیچه گوسفندی هم ۳۸ درصد افزایش داشته است.

از سویی دیگر، هر کیلوگرم مرغ تازه در حالی در بازار ۶۵هزار تومان قیمت خورده که در تیرماه ۱۴۰۰ نزدیک به ۲۸هزار تومان قیمت داشته و ۵۶ درصد گران شده است.

جهش بیش از دویست‌درصدی قیمت ماکارونی

هر بسته ۷۰۰گرمی ماکارونی زر ماکارون از ۷هزار و ۸۰۰تومان در تیرماه ۱۴۰۰ امروز به ۲۴هزار تومان رسیده و ۲۰۷ درصد گران شده است.

این میوه این ۳۲۵ درصد گران شد

از سویی دیگر، در بازار میوه و تره‌بار نیز هر کیلوگرم موز از ۱۵هزار تومان در تیرماه ۱۴۰۰ امروز به ۳۸هزار تومان رسیده که ۱۵۳درصد گران شده است.

هر کیلوگرم آلبالو نیز در حالی در بازار ۴۰هزار تومان قیمت خورده که در تیرماه ۱۴۰۰ این کالا کیلویی ۱۵هزار تومان قیمت داشته و در این مدت ۱۶۶درصد گران شده است.

هر کیلوگرم هندوانه هم از هزار و ۲۰۰تومان در تیرماه ۱۴۰۰، امروز به ۵هزار و ۱۰۰تومان رسیده که ۳۲۵ درصد گران شده است.

دکمه بازگشت به بالا