اخباراهل سنت

تجدید درخواست آزادی مولانا کوهی توسط علما و ریش سفیدان سرباز

به گزارش شبکه جهانی کلمه، مولوی محمد امین آسکانی مدیر داخلی انوارالحرمین پشامگ، و میر قلام‌غادر آسکانی از ریش سفیدان طایفه‌ی آسکانی در جلسه‌ی صلح طایفه‌ی میر بلوچزهی، بلیده‌ئی و دینارزهی با طایفه‌ی دشتی با انتقاد از بازداشت مولانا فضل الرحمن کوهی، خواهان آزادی وی شدند.

مولوی محمد امین آسکانی با بیان اینکه آزادی مولانا کوهی درخواست توده‌ی مردم است افزود:” وی در عرصه‌ی صلح و برقراری امنیت شخصیتی خستگی‌ ناپذیر بوده که بسیاری از اختلافات و درگیری‌ها با وساطت ایشان به صلح تبدیل شده‌اند.

میر غلام‌قادر آسکانی نیز با انتقاد از بازداشت مولانا کوهی نقش وی در ایجاد صلح در میان طوایف بلوچ را ستودنی توصیف کرده و افزود:”برقرای صلح و سازش شگرد مولانا فضل‌الرحمن کوهی می‌باشد. خیلی از درگیری‌ها با پادرمیانی وی حل و فصل شده‌اند”.

آقای آسکانی ادامه داد:” سزاوار است مسئولان امر به این خواسته‌ی مردم پاسخ مثبت بدهند، هر چه سریع‌تر اقدام به آزادی ایشان بکنند”.
مولانا فضل الرحمن کوهی در تاریخ هفتم آذر ماه ۹۸ به دادگاه ویژه روحانیت در مشهد احضار و پس از یک سال بلاتکلیفی به ۶ سال و چهار ماه زندان محکوم شد.
گفتنی است که به موجب ماده ۵۸ قانون مجازات اسلامی زندانیان محکوم به حبس زیر ۱۰ سال پس از گذراندن یک‌ سوم مدت مجازات می‌توانند مشروط آزاد شوند مقامات ایران اما از آزادی مشروط مولانا کوهی جلوگیری کردند.

دکمه بازگشت به بالا