اخباراقتصادی

رئیس بانک مرکزی: با ورود روبل به بازار ارز ایران، دیگر یورو و دلار تعیین‌کننده نخواهد بود

رییس کل بانک مرکزی از ورود روبل به بازار داخلی خبر داد و گفت: با این کار حجم معاملات به مرور افزایش می‌یابد و فقط دلار و یورو تعیین کننده نخواهند بود.

علی صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده از این به بعد روبل وارد بازار ارزی کشور می‌شود و موجودیت پیدا می‌کند.

او همچنین گفت: قرار شده ارزهای دیگر هم اضافه شود تا سبدی از ارزهای مختلف داشته باشیم تا از این طریق اثرگذاری دلار و یورو کاهش یابد.

پس از آنکه آمریکا و متحدانش تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را برای تنبیه روسیه به خاطر حمله به اوکراین اعمال کردند، کرملین تلاش‌ها برای دور شدن از دلار را تسریع کرده است.

ولادیمیر پوتین در سفر به تهران اعلام کرد: با علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی درباره افزایش استفاده از ارزهای ملی در تجارت صحبت کرده است، اما هیچ معامله ای اعلام نشده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی شانا، همچنین شرکت ملی نفت ایران و گازپروم روسیه یادداشت تفاهم همکاری راهبردی در پروژه‌هایی به ارزش حدود ۴۰ میلیارد دلار امضا کردند. این قرارداد شامل توسعه شش میدان نفتی و دو میدان گازی، ساخت خطوط لوله صادرات گاز، سوآپ گاز و محصولات و تکمیل پایانه صادرات LNG ایران است.

دکمه بازگشت به بالا