اخبارتازه‌های سیاسی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای رسیدن به توافق هسته ای، دولت بایدن باید برای دو سال به ایران تضمین بدهد

محمد کوثری نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم درباره روند مذاکرات احیای برجام و دلایل توقف آن به فارس گفت: سیاست نظام این است که تیم مذاکره کننده، برخواسته های به حق ملت ایران مقتدرانه پافشاری کند. او گفت: به هیچ عنوان نمی توان قبول کرد سپاه که حافظ دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران است و در کنار ارتش و نیروی انتظامی برای تامین امنیت کشور تلاش می کنند، تحریم باشد.

وی تصریح کرد: ما میگوئیم اولاً باید تضمین دائمی داده شود ثانیاً اگر تضمین دائمی داده نمی شود حداقل برای دولت بایدن که دو سال تا انتهای آن مانده است باید تضمینی بدهند اما زیر بار این تعهدات نمی روند.

همزمان ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس  درباره آینده مذاکرات، اظهار داشت: ما به هیچ وجه نسبت به نتیجه مذاکرات دوحه خوشبین نیستیم، چرا که سابقه بدعهدی آمریکا و کشورهای غربی عضو برجام بسیار طولانی است و هیچ‌گاه خیانت آمریکایی‌ها در برجام را از یاد نمی‌بریم.

رضایی درباره راهکار عدم تأثیرپذیری اقتصاد کشورمان از مذاکرات، گفت: مسئولان ما باید از برجام دل بکنند و نباید نگاه ما این باشد که برای رفع مشکلات باید آمریکایی‌ها به داد ما برسند. مسئولان ما نه فقط در موضع‌گیری‌های خود، بلکه باید در عمل هم این گونه باشند که خوشبختانه دولت سیزدهم نشان داده است در این راستا حرکت می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا