اخبارحقوق بشر

مادر یکی از کشته‌شدگان آبان ۹۸ به ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم شد

پیمان قلی‌پور، برادر پژمان قلی‌پور روز یک‌شنبه ۲۶ تیر (۱۷ ژوئیه) در یک استوری در اینستاگرام شخصی‌اش نوشت: «مادرم مدت‌هاست تحت فشار است. تاکنون چندین بار برای او احضاریه فرستادند و مدام تهدیدش می‌کردند. ظاهرا آن روز بالاخره بهانه‌ای که مدت‌ها بود دنبالش بودند را پیدا کردند.»

پژمان قلی‌پور ۲۶ آبان ۱۳۹۸ در سومین روز از اعتراضات مردمی به افزایش قیمت بنزین به قصد خرید کت و شلوار برای عروسی برادرش از منزل خارج شده بود که در میان جمعیت معترض با شلیک گلوله نیروهای امنیتی کشته شد.

پس از وقایع آبان ماه خونین، خانواده‌های دادخواه کشته‌شدگان بارها از سوی نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی مورد تهدید قرار گرفتند و برخی از آنها نیز بازداشت شدند.

یمان قلی‌پور در استوری اینستاگرام با تایید خبر حکم ۱۰۰ ضربه شلاق برای محبوبه رمضانی نوشته است: «جرم مادرم تنها دادخواهی است. بیشترین دلیلی که باعث می‌شود اینها از او بترسند این است که حقیقت را فریاد می‌زند. از او می‌ترسند چون عکس پژمان را یک دقیقه زمین نمی‌گذارد.»

پس از گذشت نزدیک به ۱۰ روز از بازداشت مادران دادخواه هنوز هم در مورد اتهامات وارده به این افراد، دلیل دستگیری و محل نگهداری آنان اطلاعات چندانی منتشر نشده  است.

دکمه بازگشت به بالا