اخبارتازه های اجتماعی

خطر فراگیر شدن معضل خانواده‌های کارتن خواب

مدیر موسسه پایان کارتن خوابی با اشاره به اینکه “در تهران آمار مشخصی از کارتن خواب‌ها وجود ندارد”، گفت: آمارهای غیر رسمی، تعداد کارتن خواب ها در تهران را بیش از ۵۵ هزار نفر اعلام می کند.

علی حیدری با انتقاد از کم‌کاری سه نهاد ذی ربط در این خصوص، اظهار داشت: بهزیستی به هیچ عنوان به وظیفه اش عمل نمی کند و فقط به دنبال اجاره املاکش است؛ همچنین شهرداری ها فقط تعداد محدودی گرمخانه ساخته اند و خدمات بسیار محدودی ارائه می دهند، صدا و سیما نیز علیرغم اخذ بودجه، کار چشمگیری در این راستا انجام نمیدهد.

حیدری همچنین وضعیت نامناسب اقتصادی کشور را از دلایل بارز افزایش معضل کارتن خوابی دانست و اظهار داشت: اگر وضعیت اقتصادی درست نشود به زودی با قشری مواجه می شویم که نه اعتیاد دارند و نه بی خانواده هستند؛ بلکه افرادی هستند با خانواده کنار خیابان چادر می زنند. این یک زنگ خطر خیلی بزرگ برای مردم و جامعه است.

طی سال‌های اخیر با افزایش انفجاری اجاره بها در کشور، گزارش هایی از گور خوابی، پشت بام خوابی، اتوبوسی خوابی، و لوله فازلاب خوابی شهروند منتشر شده است.

دیروز خبرگزاری تجارت نیوز گزارش داد: اجاره خوابگاه، در شرایطی که کرایه مسکن سر به فلک می‌کشد، گزینه برخی از شهروندان تهرانی برای کم کردن هزینه‌های زندگی است.

طبق این گزارش اجاره خوابگاه در تهران قبلا می‌توانست بخش زیادی از هزینه‌های افراد را کم کند. اما حالا پابه‌پای مسکن، اجاره پانسیون هم بالا رفته است.

دکمه بازگشت به بالا