اخباراقتصادی

هزینه‌های عجیب اجاره خوابگاه در تهران

اجاره خوابگاه، در شرایطی که کرایه مسکن سر به فلک می‌کشد، گزینه برخی از شهروندان تهرانی برای کم کردن هزینه‌های زندگی است. اما برای اتاق‌هایی کوچک و برای یک تخت پرداخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون تومان اجاره لازم است. شرایطی که برخی را برای ماندن در پایتخت ناامید کرده است.

اجاره خوابگاه در تهران قبلا می‌توانست بخش زیادی از هزینه‌های افراد را کم کند. اما حالا پابه‌پای مسکن، اجاره پانسیون هم بالا رفته است.

برخی از ساکنان تهران از شهرهای دیگر برای تحصیل و کار به اینجا آمده‌اند. در شرایطی که امکان اشتغال در شهرهای خود را ندارند. در شهرهای مبدا آنها کار نیست، اگر هم باشد دستمزدها آنقدر کم است که به پای افزایش قیمت کالا و خدمات نمی‌رسد. اما در تهران و شهرهای بزرگ هم پابه‌پای دستمزد نسبتا بالاتر، هزینه مسکن و… نیز بالا می‌رود. از همین نظر، سکونت در خوابگاه راهی بود برای کم کردن هزینه زندگی در شهرهای بزرگ.

اما حالا این گزینه هم چندان ارزان نیست. این روزها خوابگاه‌های دولتی تعطیل هستند و برخی از دانشجویان سراغ خوابگاه‌های خصوصی (پانسیون) می‌روند. به عبارتی این روزها پیک اجاره خوابگاه است.

میزان اجاره در خوابگاه‌ها بستگی به موقعیت آن و چند نفره بودن اتاق دارد. هر چقدر به سمت مناطق بالای تهران بروید، اجاره خوابگاه هم بیشتر می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا